ازن تراپی در کرج

ازن تراپی در کرج : ازن تراپی یکی از روش های درمانی جدید و بدون عارضه است که برای کنترل التهاب و ترمیم آسیب های اسکلتی – عضلانی استفاده می شود.

قاعدتا افراد به منظور انجام این شیوه درمانی ، در وهله اول باید شهر محل کونت خود را مد نظر قرار دهند ؛ به عنوان مثال ساکنین استان البرز در راستای اقدام به انجام ازن تراپی در کرج باید به بهترین کلینیک طب فیزیکی در استان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور ، اولین مرکز ازن تراپی در کرج ؛ برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی از قبیل دیسک کمر ، آرتروز مفاصل و ستون فقرات ، رماتیسم ، بیماری ام اس و غیره پذیرای شما بیماران گرامی می باشد.

ازن تراپی چیست ؟

ازن درمانی ، روش درمانی نسبتا جدیدی است که با استفاده از تزریق گاز ازن که غلظت آن توسط پزشک تعیین می گردد ، انجام می شود و میزان غلظت گاز تزریقی و تعداد جلسات درمان در هر بیمار متفاوت است و با نظر متخصص طب فیزیکی تعیین می شود.

ازن به صورت تزریقی برای درمان آسیب های اسکلتی و به صورت انفیوژن وریدی یا به صورت وارد کردن گاز ازن از طریق رکتوم در درمان بیماری های روماتیسمی ، ام اس و تا حدی سرطان بکار برده می شود.

مزایای ازن تراپی چیست ؟

• درمانی است بسیار راحت که با حداقل درد انجام می شود.
  • درمانی است که بدون ایجاد هیچگونه عارضه جانبی انجام می شود.

از آن جا که در تزریق ازن ، ماده تزریق شونده گاز است ؛ لذا گاز ازن در محل آسیب دیده پخش می شود و منطقه ای وجود نخواهد داشت که گاز ازن به آن نرسیده باشد و این باعث می شود که محل مورد نظر تدریجا درمان گردد.

ازن تراپی در کرج

نتیجه درمان ازن تراپی چیست ؟

برخی افراد ممکن است با یک یا دو جلسه از درمان با ازتراپی نتیجه بگیرند ، اما در مقابل برخی افراد نیز ممکن است به جلسات بیشتری برای درمان نیاز داشته باشند ؛ از این رو باید گفت میزان غلظت گازی که تزریقی می گردد و تعداد جلسات درمان در هر فردی متفاوت است.

لازم به ذکر است درمان ازن تراپی با توجه به ساییدگی و سطح آسیب متفاوت می باشد.

به طور کلی بعد از اولین جلسه ازن تراپی ؛ پزشک متخصص طب فیزیکی با تحلیل نتایج این جلسه ، قادر به تخمین دقیق میزان جلسات برای بهبودی و درمان کامل خواهد بود.

کاربرد ازن تراپی

• درد های شدید مفصل کمر و گردن را تسکین می دهد.
  • تاندون روتاتور کاف آسیب دیده را درمان می کند.
  • آرتروز زانو ، لگن و مشکلات آن را درمان می کند.
  • درد عصب سیاتیک و رگ های عصب سیاتیک را التیام می بخشد.
  • درد و اختلالات لگنی را بهبود می بخشد.
  • انواع بیماری های اسکلتی – عضلانی و درد مفاصل از قبیل خار پاشنه را درمان می کند.

مکانیسم اثرگذاری گاز ازن در مفصل زانو

1. از آزاد شدن عوامل مخرب در درون زانو پیشگیری می کند.
  2. عواملی که باعث التهاب زانو می شوند را غیر فعال می نماید.
  3. از آزادسازی پروستاگلاندین ها جلوگیری به عمل می آورد.
  4. منجر به تحریک ، بازسازی ، ترمیم و پرولیفراسیون فیبروبلاست ها و سلول های غضروفی می شود.

با توجه به نکات فوق الذکر می توان از گاز ازن در مواردی ؛ از قبیل پارگی لیگامنت زانو و بسیاری از تروماها که در اثر ورزش یا دیگر موارد حادث می شوند بهره برد.

خواص درمانی ازن

• ازن باعث متعادل سازی سیستم ایمنی بدن می شود

متعادل سازی سیستم ایمنی بدن ، بدین معنا است که در بیماری هایی ؛ نظیر بیماری های خود ایمنی که سیستم ایمنی بدن بیشتر از حد طبیعی فعال است ، ازن می تواند سطح فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد.

همچنین در مواردی که فعالیت سیستم ایمنی بدن کم است ، ازن می تواند منجر به تحریک آن شود.

• ازن گردش خون در بدن را بهبود می بخشد

ازن ، منجر به روان شدن جریان خون و افزایش سیالیت خون می شود. همچنین باعث می شود که خون بتواند تعداد هموگلبوبین ‌های حاوی اکسیژن بیشتری را به مویرگ‌ ها و سلول‌ها انتقال دهد.

بنابراین اکثر بیمارانی که مبتلا به اختلالات التهابی مزمن هستند و دچار ضعف گردش خون می باشند ، می توانند تحت درمان با ازن تراپی قرار گیرند.

• ازن سیستم دفاعی آنتی اکسیدان بدن را تقویت می کند

تاثیر ازن در تقویت سیستم آنتی اکسیدان بدن ، بسیار بیشتر از هر روش درمانی دیگری است و با ویتامین C انجام می پذیرد ؛ لذا بسیاری از افرادی که به بیماری‌ های مزمن مبتلا هستند و دچار ضعف سیستم دفاعی آنتی اکسیدان می باشند ،می توانند از طریق ازن مداوا شوند.

•  ازن نوعی محرک قوی میتوکوندریال می باشد

ازن می تواند منشا زمینه ای و اصلی پیدایش تمامی بیماری‌ های فرسایشی ؛ نظیر بیرون زدگی دیسک و آرتروز که در اثر کاهش انرژی تولید شده در میتوکندری سلولی است ؛ را مرتفع نماید.

مراقبت های بعد از ازن تراپی

• توصیه می شود بعد از ازن تراپی جهت تسریع روند بهبودی ، ۲ روز استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • برای کاهش التهاب ، استفاده از پد سرما به مدت ۱ ساعت کافیست.
  • تا ۲ هفته بعد از ازن تراپی ؛ در رژیم غذایی تان ، مصرف روغن ماهی و مکمل های این ماده و نیز مواد پروتئینی را بگنجانید.
  • چنانچه پس از ازن تراپی ، در محل درمان احساس درد داشتید ؛ برای کاهش التهاب و درد می توانید از دارو های تجویز شده توسط متخصص طب فیزیکی استفاده نمایید.
  • تا ۲ هفته از خوردن دارو هایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری کنید.
  • بعد از حدود ۲ الی ۳ هفته ، می توانید با دقت کافی فعالیت های فیزیکی خود را آغاز نمایید.

آیا ازن تراپی عوارض دارد ؟

به طور کلی ازن تراپی عارضه خاصی ندارد. به جرأت می توان گفت ازن درمانی ؛ روشی ایمن و بدون عوارض احتمالی می باشد و در صورتی که تزریق و درمان ، توسط متخصص طب فیزیکی انجام شود دارای نتایج مطلوبی خواهد بود.

علم پزشکی ؛ سال ها به دنبال جایگزینی برای تزریق کورتون برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی بود که امروزه با پیشرفت علم ازن درمانی ، این رویا محقق شده و شاهد آن هستیم که در حال حاضر بسیاری از بیماران که دچار دیسک کمر و آرتروز زانو هستند با کمک ازن تراپی ، زندگی با کیفیت تری را تجربه می کنند.

هزینه ازن تراپی چقدر است ؟

قیمت ازن تراپی با توجه به موضع درمان و تعداد جلسات درمانی محاسبه خواهد شد.

لازم به ذکر است پزشک متخصص طب فیزیکی ، با مورد بررسی قرار دادن میزان پاسخگویی منطقه تحت درمان در جلسه اول ؛ تعداد جلسات درمان و همچنین هزینه ازن تراپی را تعیین می نماید.

دکتر امیر فرزام پور متخصص طب فیزیکی کرج از برترین متخصصان طب فیزیکی استان البرز می باشند که شما عزیزان می توانید جهت انجام ازن تراپی در کرج با اطمینان خاطر به کلینیک ایشان مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اولین مرکز ازن تراپی در کرج توسط آقای دکتر فرزام پور در این استان راه اندازی شد. این کلینیک ؛ در حال حاضر با بهره وری از بروزترین تجهیزات ، در حال خدمت رسانی به مراجعین محترم کلینیک می باشد.

• بیست − 6 =