درد شانه و گردن

درد شانه و گردن در اثر مشکلی در ستون فقرات گردنی که شکل گرفته است ایجاد می شود.

ستون فقرات گردن از هفت استخوان نسبتا کوچک با تحرک بالا همراه با رباط ، عضلات، دیسک های جذب شوک و غیره تشکیل شده است.

در نتیجه به واسطه اندازه و پیچیدگی این بخش های متحرک وابسته به هم، گردن نسبت به شرایطی آسیب پذیر خواهد شد.

چنانچه حرکاتی را به طور مداوم و بیش از حد در بالای سر انجام دهید ممکن است در شانه و آرنج دچار آسیب دیدگی شوید.

پیچ خوردگی گردن به آسیب لیگامنت مرتبط  است، ادر حالی که گرفتگی گردن به آسیب عضله ارتباط دارد و یک عارضه ناگهانی به شمار می رود. که هرد دو آسیب موجب درد در ناحیه گردن خواهد شد.

درد گردن دردی است مزمن که گاهی خوب می شود و گاهی عود خواهد کرد.

درد شانه و گردن

علت درد شانه و گردن

• التهاب تاندون به دلیل انجام حرکات غیر اصولی و بیش از حد
  • آسیب های عضلانی
  • شکستگی استخوان‌ های شانه
  • خوابیدن در حالت نامناسب
  • استرس و درد گردن در اثر فشار عصبی
  • کشیدگی بیش از حد
  • بی ثباتی مفصل شانه و موارد در رفتگی
  • تحت فشار قرارگرفتن ریشه های عصبی نخاعی به دلیل فتق دیسک بین مهره ای (رادیکولوپاتی)

قابل ذکر است که در برخی موارد درد شانه به دلیل ارتباط با بیماری های دیگری از قبیل شانه منجمد، آرتروز شانه ، آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولار ، بعضی از تومورها و آرتریت روماتویید شانه است که در قسمت هایی از شانه انتشار یافته است .

برای تشخیص بیماری و علت درد شانه روش های مختلفی وجود دارد .

شایع ترین علت درد گردن از سه بیماری شایع آرتروز ستون فقرات ، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی منشا می گیرد.

اگر در شرایطی قرار گرفتید که درد در ناحیه گردن وجود داشت و به دست ها انتشار یافتاگر چه در مراحل اولیه هم بودید باید به پزشک متخصص طب فیزیکی مراجعه نمایید .

پزشک متخصص طب فیزیکی با مورد بررسی قرار دادن علت آن و تشخیص قطعی اقدام به درمان گردن درد می نماید .

درمان درد شانه و گردن

• اولین اقدام برای درمان درد شانه و گردن بی حرکت نگه داشتن و استفاده از کمپرس سرد است .
  • استفاده از داروهای ضد درد و استراحت نیز از اواین اقدامات می باشد .

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی