قبل و بعد از ازن تراپی

ازن تراپی یک درمان جدید و سالم به منظور کنترل التهاب و ترمیم آسیب های اسکلتی عضلانی مورد استفاده قرار می گیرید و اقداماتی که قبل و بعد از ازن تراپی انجام می شود در نتیجه درمان تاثیر گذار خواهد بود.

ازن تراپی با افزایش جریان خون در مفصل و مهیا کردن مواد لازم برای بافت آسیب دیده موجب بهبودی ناحیه تحت درمان خواهد شد.

کاربرد ازن تراپی در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی از قبیل درد مفاصل، دیسک کمر ، و آرتروز زانو استفاده می شود به طوری که بعد از تزریق ازن بلافاصله کاهش درد در مفصل مورد نظر را حس خواهید کرد و سپس بافت و غضروفی که دچار آسیب دیدگی شده به تدریج بازسازی خواهد شد.

باید متذکر شد که پاسخگویی افراد به درمان ازن تراپی متفاوت است .

اولین مرکز ازن تراپی کرج در کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی ( دیسک کمر، آرتروز مفاصل و ستون فقرات، رماتیسم، بیماری ام اس و غیره ) پذیرای بیماران گرامی می باشد.

قبل و بعد از ازن تراپی

مراقبت های قبل و بعد از ازن تراپی

• به مدت ۴۸ ساعت برای کاهش التهاب از پد های گرم و سپس کمپرس یخ استفاده نمایید و در انتها توصیه می شود اندام های تحتانی بالا نگه داشته شود.
  • به این خاطر که روند بهبودی و ساخت کلاژن دچار اختلال نگردد استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
  • بعد از ۲ الی ۳ هفته می توانید با دقت کافی فعالیت فیزیکی خود را شروع کنید.
  • به مدت دو هفته در رژیم غذایی خود از روغن ماهی و مکمل های این ماده و استفاده از پروتئین را قرار دهید.
  • برای کاهش التهاب و درد در محل از مواد و دارو های طبیعی طبق دستور متخصص طب فیزیکی استفاده نمایید و از خوردن دارو هایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری نمایید.

نتیجه درمان ازن تراپی

با توجه به ساییدگی و سطح آسیب نتیجه درمان ازن تراپی قابلیت بهبود متفاوت می باشد و میزان غلظت گازی که تزریقی می گردد و تعداد جلسات درمان در تمامی افراد یکسان نمی باشد.

به طور کلی بعد از اولین جلسه درمان، پزشک با تحلیل نتایج درمان ازن تراپی در یک جلسه درمان قادر به تخمین دقیق میزان جلسات برای بهبودی خواهد بود.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی