درباره ازن تراپی و آرتروز

ازن تراپی و آرتروز : بیشتر افرادی که دچار آرتروز زانو هستند به دنبال درمانی برای این بیماری هستند ازن تراپی می تواند یک درمان مناسب برای افرادی باشد که دچار آرتروز هستند.

زانو درد از دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل کرد و غالبا جلوی انجام فعالیت های روزمره فرد را خواهد گرفت و تحرک را نیز محدود خواهد نمود. از این رو درباره ازن تراپی و آرتروز باید گفت که ازن درمانی روشی است که با تزریق ازن به داخل مفصل درگیر ، سیستم بازسازی داخل مفصل را فعال می کند و بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو نتیجه درمان خواهد بود.

ازن تراپی و آرتروز

نحوه عملکرد ازن‌

در ابتدا باید بیمار به لحاظ فیزیکی مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد تا تعیین شود که امکان درمان وی با ازن وجود دارد یا خیر ؟

پس از تایید این موضوع ، می بایست بیمار به اتاق عمل انتقال داده شود ، لازم به ذکر است که اتاق عمل جهت ازن تراپی باید به دستگاه سی ـ آر- ام یا فلوئوروسکوپی مجهز باشد.

سی ـ آر- ام ، نوعی شیوه تصویربرداری است که در آن با استفاده از اشعه ایکس از اندام مورد نظر ، تصاویر زنده گرفته می شود.

لازم به ذکر است که در پروسه ازن تراپی ، کلیه اقدامات لازم در راستای ضد عفونی کردن ابزار مورد استفاده ، صورت می گیرد.

پس از تصویر برداری به کمک دستگاه سی – آر – ام ، از بیمار خواسته می شود که به روی شکم بخوابد تا عضلات یا دیسک هایی که دچار مشکل هستند ، مشخص گردند.

پس از این مرحله ، بی حسی موضعی بر روی محل مورد نظر اعمال می شود تا تزریق اعمال گردد. در طول تزریق ابتدا باید پزشک ، سوزن مخصوص را وارد موضع مدّ نظر نماید.

توجه نمایید که تزریق ازن ، هیچ گونه دردی ایجاد نمی کند و از اینرو بیمار طی فرآیند تزریق ، به سهولت قادر به همکاری با پزشک خواهد بود.

ازن تراپی زانو توسط دکتر فرزام پور بهترین متخصص طب فیزیکی کرج

پس از قرارگیری سوزن در موقعیت مناسب ؛ جهت مشاهده دقیق ساختار ناحیه تحت درمان ، نوعی ماده که در مقابل اشعه ایکس مقاوم است به محل مورد نظر تزریق می گردد.

در نهایت به طور مجدد داروی بی حسی به محل درمان ، تزریق شده و پس از گذشت حدودا ۶۰ ثانیه ، گاز ازن به آن ناحیه تزریق شده و سوزن بیرون کشیده می شود.

لازم به ذکر است که روش ازن تراپی در قیاس با اعمال جراحی ، ایمنی بیشتری دارد و از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه تر است ، همچنین مدت زمانی که به طول می انجامد نیز کوتاه تر می باشد.

افزون بر موارد فوق الذکر باید گفت که ازن تراپی ، فاقد عوارض ناشی از جراحی و داروهای بیهوشی نیز می باشد.

نتیجه تزریق ازن

از آن جا که ازن سبب ترمیم و بازسازی غضروف ها ، نسوج ، مفاصل ، اعصاب و ماهیچه ها می شود ؛ جهت درمان مشکلات زانو از جمله آرتروز ، کاربرد موثری دارد.

غالبا بیماران بلافاصله بعد از تزریق ازن ، متوجه کاهش درد خواهند بود ؛ البته باید خاطر نشان نمود که پاسخگویی به درمان با ازن در هر فردی متفاوت است ولی به طور کلی عموم افرادی که از این شیوه درمانی استفاده می کنند پس از تزریق ، تا حدود زیادی از میزان درد آن ها کاسته خواهد شد.