قبل و بعد از ازن تراپی

ازن تراپی روشی ایمن و مدرن برای کنترل التهاب و همچنین ترمیم آسیب های وارده در اثر بیماری های اسکلتی عضلانی می باشد. اقدامات قبل و بعد از ازن تراپی در روند و نتیجه درمان با این شیوه درمانی بسیار اثرگذار خواهد بود. فرآیند درمان با ازن تراپی به این صورت است که ازن منجر به افزایش جریان خون در مفصل شده و مواد ضروری برای بافت آسیب دیده را مهیا نموده و نهایتا ناحیه تحت درمان را بهبود خواهد بخشید.

ازن تراپی در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی نظیر دیسک کمر ، درد مفاصل و آرتروز زانو کاربرد دارد و شاهد کاهش درد در مفصل بلافاصله پس از تزریق ازن خواهیم بود همچنین پس از تزریق بافت و غضروف آسیب دیده تدریجا ترمیم و بازسازی می شود.

البته باید خاطر نشان نمود میزان پاسخگویی افراد مختلف به درمان با ازن تراپی متفاوت خواهد بود.

کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور به عنوان اولین مرکز ازن تراپی کرج ، به منظور درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی مانند دیسک کمر ، آرتروز مفاصل و ستون فقرات ، ام اس ، رماتیسم و غیره آماده خدمت رسانی به بیماران می باشد.

قبل و بعد از ازن تراپی

مراقبت های قبل و بعد از ازن تراپی

• جهت کاهش التهاب می توانید به مدت ۴۸ ساعت ، از پد های گرم و پس از آن از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • به منظور پیشگیری یا کاهش التهاب می بایست اندام های ناحیه تحتانی را بالاتر از سایر بخش های بدن قرار دهید.
  • به منظور پیشگیری از ایجاد اختلال در فرآیند بهبودی و کلاژن سازی ، استراحت به میزان کافی و پرهیز از انجام فعالیت های سنگین ضروری می باشد.
  • آغاز فعالیت های فیزیکی پس از  ۲ الی ۳ هفته ولی با رعایت مراقبت کافی امکان پذیر است.
  • توصیه می شود از روغن ماهی ، مکمل های حاوی روغن ماهی و همچنین پروتئین در رژیم غذایی به مدت ۲ هفته استفاده نمایید.
  • جهت کاهش درد و التهاب در ناحیه تحت درمان می توانید دارو های تجویز شده توسطپزشک متخصص را مصرف نمایید.
  • در این مدت از مصرف دارو هایی نظیر آسپرین ، بروفن و داروهای ضد التهاب اجتناب فرمایید.

نتیجه درمان ازن تراپی

بهبودی با ازن تراپی ، به میزان ساییدگی و آسیب دیدگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد ، البته میزان غلظت گاز ازن تزریق شده و همچنین تعداد جلسات درمان نیز در افراد مختلف متفاوت بوده و در نتیجه نهایی درمان اثر گذار است.

تعداد جلسات درمان ، پس از جلسه اول و با آنالیز نتایج درمان با ازن تراپی توسط متخصص طب فیزیکی مشخص می گردد.