پزشک متخصص طب فیزیکی کرج

متخصص طب فیزیکی کرج : تشخیص و درمان بیماری آرتروز ، یکی از مواردی است که در صلاحیت متخصص طب فیزیکی می باشد. آرتروز ، نوعی بیماری است که طی آن غضروف مابین دو مفصل از بین رفته و غالبا به دنبال افزایش سن رخ می دهد.

البته ناگفته نماند که عواملی از قبیل ژنتیک ، تغییرات هورمونی ، اضافه وزن و نوع حرفه یا شغل نیز از جمله عللی هستند که می توانند سبب ابتلا به آرتروز گردند و در پیدایش آن دخیل باشند.

آرتروز می تواند نقاطی از بدن ؛ اعم از زانو و گردن را درگیر نماید.

در این میان ، آرتروز زانو یا اصطلاحا استئوآرتروز ، یکی از شایع ترین بیماری های تخریبی مفاصل بدن بوده و به عنوان یکی از رایج ترین عوامل ایجاد کننده درد در افراد بالای ۴۰ سال بخصوص در بین خانم ها شناخته می شود.

به طور کلی آرتروز ، بیماری ای است که در صورت عدم درمان می تواند عواقب و پیامدهای زیادی در پی داشته باشد و سبب درد و ناراحتی گردد.

از این رو توصیه می شود در صورت ابتلا به بیماری آتروز ، جهت درمان به موقع آن به متخصص طب فیزیکی مراجعه نمایید و پروسه درمان را تحت نظر ایشان آغاز کنید.

دکتر امیر فرزام پور بهترین متخصص طب فیزیکی کرج ، از برترین متخصصان طب فیزیکی می باشند که شما عزیزان می توانید در راستای انجام طب فیزیکی در کرج و نیز درمان کلیه بیماری های مفصلی به مطب ایشان مراجعه فرمائید.

متخصص طب فیزیکی کرج

بهترین متخصص طب فیزیکی

یک متخصص طب فیزیکی ماهر و با تجربه قادر خواهد بود به رقم فعال بودن فرآیند تخریب غضروف ، عملکرد اصلی مفصل بیمار را حفظ نماید.

بهترین متخصص طب فیزیکی ، توانایی آن را دارد که با بهره وری از ایمن ترین اقدامات غیرتهاجمی که حداقل درد را به همراه دارند ، اقدام به درمان بیمار نماید.

امروزه متخصصان طب فیزیکی ؛ از طریق ترکیبی از روش های درمانی جدید نظیر ازن تراپی ، طب سوزنی ، لیزر درمانی و پی آر پی امکان درمان با تحمل کمترین درد ممکن ؛ را برای بیماران فراهم آورده اند.

البته ناگفته نماند کلیه روش های درمانی فوق الذکر ، در صورتی که با اصلاح سبک زندگی و انجام ورزش های تخصصی توصیه شده توسط متخصص طب فیزیکی همراه گردند ؛ نتیجه بخش خواهند بود.

متخصص طب فیزیکی ، صلاحیت درمان چه بیماری هایی را دارد ؟

به طور کلی متخصص طب فیزیکی ، توانایی تشخیص و درمان بیماری های زیر را داراست :

• آرتروز
  • فیبرومیالژیا
  • فتق دیسک و سیاتیک
  • اختلالات عصبی – عضلانی
  • بیماری های اسکلتی – عضلانی
  • تنگی اعصاب و درد گردن و پشت
  • صدمات ناشی از حوادث و حرکات ورزشی
  • و غیره

مراحل درمانی در طب فیزیکی

متخصص طب فیزیکی ؛ علاوه بر این که جهت درمان بیمار از دارو استفاده می نماید ، از اقدامات زیر نیز به منظور درمان مراجعین خود بهره می برد :

• فیزیوتراپی تخصصی
  • مانیپولاسیون فقرات
  • تزریقات به صورت موضعی
  • استفاده از ابزار کمکی ؛ مانند بریس یا اندام مصنوعی

تشخیص بیماری های حوزه طب فیزیکی

پزشک متخصص طب فیزیکی یا اصطلاحا فیزیاتریست ؛ پس از معاینه بالینی بیمار ، از طریق برخی ابزار تشخیصی ؛ از جمله آزمایشات مخصوص ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، نوار عصب و عضله و مواردی از این قبیل ؛ اقدام به تشخیص دقیق بیماری می نماید.

توجه داشته باشید که این ادوات تخصصی ، پزشک متخصص طب فیزیکی را در راستای تشخیص علت بیماری و متعاقبا انتخاب روش درمانی مناسب یاری می دهد.

نقش متخصص طب فیزیکی چیست ؟

متخصص طب فیزیکی با مد نظر قرار دادن سبک زندگی بیمار و تشخیص دقیق علت بیماری ، سعی دارد بدون استفاده از روش های درمانی تهاجمی ( جراحی ) و با بکارگیری برنامه درمان تخصصی با توجه به نیاز بیمار ؛ او را جهت داشتن سبک زندگی مناسب و سالم و در نتیجه ، عاری از درد و ناراحتی یاری دهد و رهایی از دردهای مزمن را از طریق درمان های طبی غیرتهاجمی برای وی میسر سازد.