ازن تراپی یکی از روش های درمانی جدید و بدون عارضه است که برای کنترل التهاب و ترمیم آسیب های اسکلتی – عضلانی استفاده می شود. قاعدتا افراد به منظور انجام این شیوه درمانی ، در وهله اول باید شهر محل سکونت خود را مد نظر قرار دهند ؛ به عنوان مثال ساکنین استان البرز در راستای اقدام به انجام ازن تراپی در کرج باید به بهترین کلینیک طب فیزیکی در استان محل سکونت خود مراجعه نمایند. کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور ، اولین مرکز ازن درمانی در کرج ، برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی از قبیل دیسک کمر ، آرتروز مفاصل و ستون فقرات ، رماتیسم ، بیماری ام اس و غیره پذیرای شما بیماران گرامی می باشد.

ازن تراپی چیست ؟

ازن درمانی در کرج ، روش درمانی نسبتا جدیدی است که با استفاده از تزریق گاز اوزون که غلظت آن توسط دکتر امیر فرزام پور تعیین می گردد ، انجام می شود و میزان غلظت گاز تزریقی و تعداد جلسات درمان در هر بیمار متفاوت است و با نظر بهترین متخصص طب فیزیکی کرج تعیین می شود. ازن به صورت تزریقی برای درمان آسیب های اسکلتی و به صورت انفیوژن وریدی یا به صورت وارد کردن گاز ازن از طریق رکتوم در درمان بیماری های روماتیسمی ، ام اس و تا حدی سرطان بکار برده می شود.

مزایای ازن تراپی در کرج چیست ؟

• درمانی است بسیار راحت که با حداقل درد انجام می شود.
  • درمانی است که بدون ایجاد هیچگونه عارضه جانبی انجام می شود.

از آن جا که در تزریق ازن ، ماده تزریق شونده گاز است ؛ لذا گاز اوزون در محل آسیب دیده پخش می شود و منطقه ای وجود نخواهد داشت که گاز ازن به آن نرسیده باشد و این باعث می شود که محل مورد نظر تدریجا درمان گردد.

نتیجه درمان ازن تراپی در کرج چیست ؟

برخی افراد ممکن است با یک یا دو جلسه از درمان با ازتراپی نتیجه بگیرند ، اما در مقابل برخی افراد نیز ممکن است به جلسات بیشتری برای درمان نیاز داشته باشند ؛ از این رو باید گفت میزان غلظت گازی که تزریقی می گردد و تعداد جلسات درمان در هر فردی متفاوت است. لازم به ذکر است درمان ازن تراپی در کرج با توجه به ساییدگی و سطح آسیب متفاوت می باشد. به طور کلی بعد از اولین جلسه اوزون تراپی ؛ پزشک متخصص طب فیزیکی خوب در کرج با تحلیل نتایج این جلسه ، قادر به تخمین دقیق میزان جلسات برای بهبودی و درمان کامل خواهد بود.

کاربرد ازن تراپی در کرج

• درد های شدید مفصل کمر و گردن را تسکین می دهد.
  • تاندون روتاتور کاف آسیب دیده را درمان می کند.
  • آرتروز زانو ، لگن و مشکلات آن را درمان می کند.
  • درد عصب سیاتیک و رگ های عصب سیاتیک را التیام می بخشد.
  • درد و اختلالات لگنی را بهبود می بخشد.
  • انواع بیماری های اسکلتی – عضلانی و درد مفاصل از قبیل خار پاشنه را درمان می کند.

مکانیسم اثرگذاری گاز ازن در مفصل زانو

1. از آزاد شدن عوامل مخرب در درون زانو پیشگیری می کند.
  2. عواملی که باعث التهاب زانو می شوند را غیر فعال می نماید.
  3. از آزادسازی پروستاگلاندین ها جلوگیری به عمل می آورد.
  4. منجر به تحریک ، بازسازی ، ترمیم و پرولیفراسیون فیبروبلاست ها و سلول های غضروفی می شود.

با توجه به نکات فوق الذکر می توان از فرایند ازن تراپی در کرج در مواردی ؛ از قبیل پارگی لیگامنت زانو و بسیاری از تروماها که در اثر ورزش یا دیگر موارد حادث می شوند بهره برد.

خواص درمانی ازن

• ازن باعث متعادل سازی سیستم ایمنی بدن می شود

متعادل سازی سیستم ایمنی بدن ، بدین معنا است که در بیماری هایی نظیر ، بیماری های خود ایمنی که سیستم ایمنی بدن بیشتر از حد طبیعی فعال است ، ازن درمانی در کرج می تواند سطح فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد. همچنین در مواردی که فعالیت سیستم ایمنی بدن کم است ، ازن تراپی در کرج می تواند منجر به تحریک آن شود.

• ازن گردش خون در بدن را بهبود می بخشد

ازن ، منجر به روان شدن جریان خون و افزایش سیالیت خون می شود. همچنین باعث می شود که خون بتواند تعداد هموگلبوبین ‌های حاوی اکسیژن بیشتری را به مویرگ‌ ها و سلول‌ها انتقال دهد. بنابراین اکثر بیمارانی که مبتلا به اختلالات التهابی مزمن هستند و دچار ضعف گردش خون می باشند ، می توانند تحت درمان با ازون تراپی در کرج قرار گیرند.

• ازن سیستم دفاعی آنتی اکسیدان بدن را تقویت می کند

تاثیر اوزون در تقویت سیستم آنتی اکسیدان بدن ، بسیار بیشتر از هر روش درمانی دیگری است و با ویتامین C انجام می پذیرد ؛ لذا بسیاری از افرادی که به بیماری‌ های مزمن مبتلا هستند و دچار ضعف سیستم دفاعی آنتی اکسیدان می باشند ، می توانند از طریق ازن مداوا شوند.

•  ازن نوعی محرک قوی میتوکوندریال می باشد

ازن می تواند منشا زمینه ای و اصلی پیدایش تمامی بیماری‌ های فرسایشی ؛ نظیر بیرون زدگی دیسک و آرتروز که در اثر کاهش انرژی تولید شده در میتوکندری سلولی است ؛ را مرتفع نماید.

انواع روش های اوزون تراپی در کرج

تزریق مستقیم به بافت مورد نظر : در صورتی که برای زخم و یا مشکل خاصی ، کاندید اوزون تراپی هستید ، به احتمال زیاد گاز اوزون به طور مستقیم به بافت نواحی آسیب دیده در بدن تزریق می شود.

تزریق داخل وریدی : گاز اوزون اغلب در درمان برخی ازعارضه ها ، در خونی که از بیمار گرفته می شود ، حل شده و سپس در فرد تزریق می شود. این پروسه را اتوهمتراپی نیز می نامند.

مراقبت های بعد از ازن تراپی

• توصیه می شود بعد از اوزون تراپی در کرج جهت تسریع روند بهبودی ، ۲ روز استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • برای کاهش التهاب ، استفاده از پد سرما به مدت ۱ ساعت کافیست.
  • تا ۲ هفته بعد از اوزون تراپی ؛ در رژیم غذایی تان ، مصرف روغن ماهی و مکمل های این ماده و نیز مواد پروتئینی را بگنجانید.
  • چنانچه پس از ازن درمانی ، در محل درمان احساس درد داشتید ، برای کاهش التهاب و درد می توانید از دارو های تجویز شده توسط متخصص طب فیزیکی استفاده نمایید.
  • تا ۲ هفته از خوردن دارو هایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری کنید.
  • بعد از حدود ۲ الی ۳ هفته ، می توانید با دقت کافی فعالیت های فیزیکی خود را آغاز نمایید.

ازن تراپی در کرج - دکتر فرزام پور

آیا ازن تراپی عوارض دارد ؟

به طور کلی ازن تراپی در کرج عارضه خاصی ندارد. به جرأت می توان گفت ازن درمانی ، روشی ایمن و بدون عوارض احتمالی می باشد و در صورتی که تزریق و درمان ، توسط متخصص طب فیزیکی انجام شود دارای نتایج مطلوبی خواهد بود. علم پزشکی سال ها به دنبال جایگزینی برای تزریق کورتون برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی بود که امروزه با پیشرفت علم اوزون درمانی ، این رویا محقق شده و شاهد آن هستیم که در حال حاضر بسیاری از بیماران که دچار دیسک کمر و آرتروز زانو هستند با کمک ازن درمانی ، زندگی با کیفیت تری را تجربه می کنند.

هزینه ازن درمانی در کرج چقدر است ؟

قیمت ازن تراپی با توجه به موضع درمان و تعداد جلسات درمانی محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است پزشک متخصص طب فیزیکی ، با مورد بررسی قرار دادن میزان پاسخگویی منطقه تحت درمان در جلسه اول ، تعداد جلسات درمان و همچنین هزینه ازن تراپی را تعیین می نماید.

دکتر امیر فرزام پور متخصص طب فیزیکی کرج از برترین متخصصان طب فیزیکی استان البرز می باشند که شما عزیزان می توانید جهت انجام اوزون درمانی در کرج با اطمینان خاطر به کلینیک ایشان مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اولین مرکز ازن تراپی در کرج توسط آقای دکتر فرزام پور در این استان راه اندازی شد. این کلینیک در حال حاضر با بهره وری از بروزترین تجهیزات ، در حال خدمت رسانی به مراجعین محترم کلینیک می باشد.

تاثیر ازن تراپی بر دیسک کمر

برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر ، اوزون تراپی با اثرات مختلفی همراه است. موفقیت در این درمان بر اساس اصول زیر اتفاق می افتد :

التهاب از جمله مشکلاتی است که بر اثر فتق دیسک ایجاد می شود. معمولا واکنش های زنجیره ای منجر به التهاب می شوند. اوزون تراپی در کرج می تواند واکنش هایی که موجب ایجاد مولکل های التهابی می شوند را متوقف نماید و به کمک کاهش التهاب فتق ، درد دیسک کمر بیمارا تسکین دهد.

فتق دیسک می تواند مشکلاتی را در جریان خون ایجاد نماید و هرگونه اختلال در گردش خون منجر به ایجاد درد می شود. ازن تراپی در کرج توسط دکتر امیر فرزام پور به دو صورت درمانی می تواند این مشکل را برطرف نماید : اول اینکه با تزریق مستقیم به اکسیژن رسانی و انتشار در ناحیه فتق کمک می کند. دوم اینکه به صورت غیر مستقیم اوزون موجب آزاد شدن اکسیژن از هموگلوبین می شود و بدین صورت در محل فتق ، غلظت اکسیژن افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به تسکین درد دیسک کمر می شود.

اوزون درمانی موجب تحریک سلول های بدن شده و باعث تولید کلاژن می شود که می توان آن را از مهم ترین اثرات و نتایج اوزون تراپی در درمان دیسک کمر دانست.

درمان کمر درد با اوزون تراپی به قدری عالی است که بسیاری از بیماران از انجام عمل های جراحی و روش های تهاجمی برای درمان دیسک کمر اجتناب کرده و تمایل دارند به کمک این روش درمان خود را پیش ببرند که به خوبی نشان دهنده این امر است که انجام اوزون درمانی توسط بهترین متخصص دیسک در کرج توانسته رضایت کافی بیماران را به دست آورد.

مزایای اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی در کرج توسط دکتر امیر فرزام پور یکی از روش های مؤثر و ایمن  در درمان درد ناشی از دیسک گردن می باشد که این روش درمانی نسبت به جراحی ، دوره نقاهت کوتاه‌ و عوارضی کم دارد.

با توجه به اینکه تزریق اوزون به دیسک گردن روشی بدون تهاجمی است ، سبب آسیب‌ بافت‌های سالم اطراف گردن نمی‌ شود و به این دلیل ، روند بهبود آن نیز بسیار سریع می باشد زیرا با عوارضی موقتی و بسیار خفیف روبرو است که به راحتی برطرف می شود. داوطلبانی که از اوزون تراپی استفاده می‌ کنند ، روز پس از تزریق این فرایند درمانی دوباره می توانند فعالیت‌ های روزانه خود را از آغاز کنند.

به طور معمول اوزون تراپی دیسک گردن ، نیازی به تکرار تزریق ندارد و اغلب بیماران طی یک جلسه تزریق به طور کامل درمان می شوند. همچنین در صورتی که به تزریق مجدد نیاز بود ، این پروسه درمانی برای مراجعه کننده هیچ گونه خطری ایجاد نمی کند.

قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
احمد پورصیفی
9 ماه ها گذشته

سلام ازن تراپی تاثیرش تا چه زمانی میمونه؟