ازن تراپی و آرتروز

ازن تراپی و آرتروز : بیشتر افرادی که دچار آرتروز زانو هستند به دنبال درمانی برای این بیماری هستند ازن تراپی می تواند یک درمان مناسب برای افرادی باشد که دچار آرتروز هستند .

ازن درمانی روشی است که با تزریق ازن به داخل مفصل درگیر سیستم بازسازی داخل مفصل را فعال می کند و بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو نتیجه درمان خواهد بود .

زانو درد از دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل کرد و غالبا جلوی انجام فعالیت های روزمره فرد را خواهد گرفت و تحرک را نیز محدود خواهد نمود .

درمان آرتروز زانو توسط ازن تراپی چگونه است ؟

از موثر ترین كاربردهای گاز ازن در پزشكی استفاده جهت كنترل درد و همچنین جلوگیری از پیشرفت آرتروز زانو می باشد.

ما در اینجا توضیح خواهیم داد که ازن درمانی چگونه آرتروز را درمان می کند.

ازن درمانی از دو طریق به بیمار كمك می كند، خواص ضد دردی و ضد التهابی دارد و به عنوان یك عامل كاملا شناخته شده و موثر است که درد مفاصل را بهبود خواهد بخشید .

باید گفت که ازن تراپی زانو تا حدود بسیار زیادی توانایی های از دست رفته به دلیل درد را به بیمار باز خواهد گرداند.

داروهایی که پزشکان برای تسکین درد زانو تجویز می کنند خاصیت مسكن و التیام دهنده دارند در حالی که گاز ازن با اكسیژن رسانی بهتر غصروف و مفصل از گسترش بیماری و تخریب بیشتر مفصل جلوگیری می کند .

ازن تراپی و آرتروز

نکاتی در مورد ازن تراپی و آرتروز زانو

متخصص طب فیزیکی تشخیص می دهد که چه کسی مورد مناسبی برای انجام ازن تراپی است.

ازن تراپی زانو در مقایسه با روش های تعویض مفصل زانو و جراحی زانو برای پزشك و بیمار خطر بسایر كمتری دارد، و از لحاظ اقتصادی تر نیز به صرفه تر و طول درمان كوتاه تری دارد.

مزایای انجام ازن تراپی زانو این است که عوارض بسیار ناچیز و قیمت بسیار ارزان دارد که این درمان را از سایر درمان ها متمایز می گرداند.

در مواردی ممکن است بسیاری از بیماران کاندید عمل جراحی آرنروز زانو را از طریق ازن تراپی درمان نمود و نیازی به جراحی زانو نداشته باشند.

اگر بیماری تا آن حدی شدید نشده باشد که ازن تراپی قابل انجام است و با تزریق گاز که دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و همچنین ترمیمی است آرتروز زانو درمان شود.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی