درمان آرتروز با طب سوزنی

درمان آرتروز با طب سوزنی جایگزین مناسبی برای اغلب بیماران مبتلا به آرتروز زانو می باشد، که درمانی کنترلی نیست و اغلب افراد که فعالیت ورزشی دارند و طب سوزنی انجام می دهند، قادر خواهند از خطر ابتلا به آرتروز در آینده جلوگیری نمایند.

طب سوزنی برای بسیاری از مبتلایان به عنوان جایگزین یا مکمل درمان های مدرن آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد و با تحریک مفاصل ملتهب شده قادر به تسکین درد قابل توجهی خواهد بود.

درمان آرتروز با طب سوزنی

روش درمان آرتروز با طب سوزنی

طب سوزنی روش درمانی است که سوزن ها در نقطه تحت درمان که نزدیک ناحیه درد بوده قرار داده می شود که این نواحی ممکن است تا قبل از شروع درمان ، با هر تماسی ، بسیار آسیب پذیر و دردناک شود.

با توجه به متد درمانی پزشک در هر جلسه درمان طب سوزنی حدودا مدت ۲۰ دقیقه سوزن ها داخل پوست باقی خواهند ماند.

به طور متوسط  بعد از ۳ الی ۶ جلسه درمانی درد در مفاصل شروع به کاهش می کند و باید گفت که تعداد جلسات درمانی ، متفاوت خواهد بود.

دردهای طولانی مدت آرتروز شدید زانو می تواند به ۱ یا ۲ جلسه ی درمانی هفتگی ، طی چندین ماه مورد نیاز باشد.

باید متذکر شد که هنگام داخل شدن سوزن به بدن ، احساس گزش خفیفی خواهید داشت وغیر آن هیچگونه دردی را حس نخواهید کرد،  متخصص طب سوزنی با چرخاندن سریع سوزن ها ، طی جلسه ی درمانی ، نقاط مربوطه را تحریک می کند.

تاثیر طب سوزنی برای درد مفاصل زانو

یکی از علت های اصلی ناتوانی و درد به خصوص در افراد سالخورده از بین رفتن غضروف مفصل زانو می باشد، زانو یکی از مفاصل اصلی تحمل کننده وزن بدن است به مین خاطر درد آن می تواند بسیار ناتوان کننده باشد.

طب سوزنی می تواند در افراد دچار آرتروز زانو از درد مفصل بکاهد و کارکرد آن را بهبود بخشد. این به این معنا نیست که طب سوزنی را جایگزین درمان های طبی که کارایی شان به اثبات رسیده، نماییم.

اما طب سوزنی برای زانو درد می تواند درمان مکمل یا کمکی باشد.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی