امروزه درمان آرتروز با طب سوزنی بهترین جایگزین و مکمل برای درمان های قبلی آرتروز زانو می باشد. طب سوزنی با تحریک مفاصل ملتهب موجب تسکین درد می شود و جایگزین مناسب و مکملی برای درمان های مدرن آرتروز می باشد. در صورتی که به دنبال درمان ارتروز خود هستید ، پیشنهاد ما به شما مراجعه به بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج دکتر امیر فرزام پور می باشد.

 

درمان آرتروز با طب سوزنی - دکتر امیر فرزام پور

فواید طب سوزنی چیست ؟

طبق فرمایشات بهترین متخصص طب فیزیکی کرج ، طب سوزنی برای درمان یا کنترل درد هایی انجام می شود که با مسکن قابل تسکین نیستند. چنانچه این درمان با سایر درمان های جدید ترکیب شود، در کسب نتیجه نهایی تاثیر بسزایی به همراه خواهد داشت.

روش درمان آرتروز با طب سوزنی در کرج

  • برای درمان آرتروز مفاصل به کمک طب سوزنی ، سوزن ها در نواحی تحت درمان و نزدیک ناحیه درد قرار داده خواهند شد، این نواحی ممکن است تا قبل از شروع درمان ، با کوچک ترین تماس بسیار آسیب پذیر باشند.
  • در این روش ، در هر جلسه سوزن ها به مدت ۲۰ دقیقه در داخل پوست قرار خواهند گرفت.
  • معمولا بعد از ۳ الی ۶ جلسه درمانی ، درد کاهش می یابد و جلسات درمانی برای همه یکسان نمی باشد.
  • لازم به ذکر است وارد شدن سوزن به داخل بدن ، هیچگونه دردی را به همراه نخواهد داشت و تنها احساس گزش خفیفی خواهید کرد، متخصص طب سوزنی طی جلسات مختلف از طریق چرخاندن سریع سوزن ها موجب تحریک نقاط تحت درمان می شود.

تاثیر طب سوزنی برای درد مفاصل زانو

  • زانو یکی از مفصل های مهم در تحمل وزن بدن می باشد ، به همین دلیل درد این قسمت فرد را ناتوان می کند. یکی از دلایل اصلی بروز درد بخصوص در افراد مسن ، از بین رفتن غضروف مفصل زانو می باشد.
  • طب سوزنی می تواند موجب کاهش درد مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز زانو شده و به این ترتیب باعث بهبود عملکرد زانو شود. البته این بدین معنا نیست که طب سوزنی را جایگزین درمان های طبی که کارایی شان به اثبات رسیده ، نماییم.
  • اما طب سوزنی درمانی مکمل و کمکی برای درمان زانو درد می باشد.

 

درمان آرتروز با طب سوزنی - دکتر امیر فرزام پور

فواید طب سوزنی در درمان آرتروز

بر اساس مشاهدات به دست آمده می توان گفت که اکثریت بیماران مبتلا به آرتروز از طریق طب سوزنی ، نسبت به مصرف داروهای ضد التهابی و ضد درد و همچنین ترکیبات استروییدی نیاز کمتری خواهند داشت.

بدین ترتیب درمان آرتروز با طب سوزنی منجر به کاهش عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو بر اندام های داخلی بدن از قبیل کبد ، کلیه و معده می شود.

به طور کلی طب سوزنی روشی بدون درد بوده و سبب کاهش میزان استرس از سیستم ذهنی و جسمی شده و به نوعی آرامش بخش می باشد.

طب سوزنی باعث ایجاد هماهنگی بیشتر در عملکرد اندام ها و بافت های بدن شده و تورم و التهاب مفاصل را کاسته و درمان می نماید.

نتایج درمان آرتروز با طب سوزنی در کرج

بسیاری از افراد با انجام طب سوزنی به طور کلی درمان می شوند به همین دلیل استفاده از آن را مفید می دانند. به طور کلی بررسی ها نشان داده این درمان برای بسیاری از افراد سودمند می باشند.

چنانچه برای تسکین درد خود از سایر روش ها جواب نگرفتید ، امتحان طب سوزنی می تواند موثر باشد.

آیا درمان آرتروز با طب سوزنی دردناک است ؟

سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی بسیار ظریف و باریک هستند، به همین دلیل اغلب افراد احساس درد نمی کنند و تنها احساس گزش خفیفی خواهند کرد. معمولا این افراد اغلب پس از درمان احساس شادابی می کنند.

آیا درمان آرتروز با طب سوزنی عوارض دارد ؟

اکثر افراد نگران عوارض و خطرات ناشی از طب سوزنی می باشند و همواره با این سوال روبرو هستند که آیا طب سوزنی عوارض دارد ؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که چنانچه انجام این روش درمانی ، توسط یک متخصص طب فیزیکی با تجربه و متبحر صورت پذیرد ؛ کاملا بی خطر و بدون عوارض خواهد بود.

طب سوزنی در واقع در راستای تحریک توانایی خود درمانی در افراد انجام می شود که علائمی نیز به همراه دارد که این علائم ، نشان دهنده آغاز تاثیر گذاری طب سوزنی در بدن می باشند.

 

درمان آرتروز با طب سوزنی - دکتر فرزام پور

 

معمولا بعد از اثرگذاری طب سوزنی ، شاهد علائم ذیل خواهیم بود :

  • کبودی و انقباضات غیر ارادی ماهیچه ها : بعد از انجام طب سوزنی بروز کبودی و انقباضات غیر ارادی ماهیچه ها ، امری طبیعی می باشد و جای نگرانی نیست.
  • درد : ممکن است فرد بعد از درمان با طب سوزنی تا چند روز در موضع درمان احساس درد داشته باشد ، این مسئله جای نگرانی ندارد و امری عادی می باشد.

البته چنانچه درد به صورت مداوم ادامه یابد می بایست شدت و میزان درد بوجود آمده باید در بیمار بررسی شود ؛ لذا در این صورت باید سریعا به پزشک معالج مراجعه نمود.

  • احساس خستگی یا کوفتگی : در صورتی که در ناحیه درمان احساس خستگی یا کوفتگی داشتید ، نشان دهنده تاثیر گذاری طب سوزنی می باشد.

به طور کلی هیچ یک از موارد ذکر شده ، تهدیدی برای سلامت فرد محسوب نشده و پس از مدتی رفع خواهند شد.

آیا پس از درمان آرتروز با طب سوزنی ، بیماری بازگشت پذیر است ؟

لازم به ذکر است که میزان بهبودی پس از درمان با طب سوزنی و همچنین مدت ماندگاری نتایج این روش درمانی در هر فرد متغیر می باشد.

از این رو به عنوان مثال ؛ چنانچه فرد مبتلا به آرتروز ، جوان باشد و جلسات درمانی را به صورت صحیح و در جلسات منظم درمانی انجام دهد ، همچنین به انجام ورزش های توصیه شده بعد از جلسات درمانی نیز مبادرت ورزد ؛ قاعدتا بیماری هرگز بازگشت نخواهد داشت.

در افراد با سنین بالاتر شرایط مذکور متفاوت خواهد بود. به گونه ای که بر اساس وضعیت بیمار ، دوران بهبودی در این افراد بین چند ماه تا چند سال متغیر است.

 

چه کسانی نباید از روش های درمان آرتروز با طب سوزنی استفاده کنند ؟

افرادی که دچار انعقاد خون هستند نباید از طب سوزنی استفاده کنند. چرا که در این افراد امکان خونریزی وجود دارد.

خانم های باردار حتما باید قبل از انجام طب سوزنی با پزشک متخصص طب فیزیکی خود مشورت کنند. لازم به ذکر است به هیچ عنوان نباید برای درمان دردهای خود روش های درمان معمول را نادیده گرفت و تنها از طب سوزنی استفاده نمایید.

روش های نوین درمان آرتروز با طب سوزنی در کرج

متدهای نوین ، استفاده از سوزن توسط پزشک متخصص را کاهش می دهد و منجر به سهولت فرآیند درمان می شوند.

به طوری که امروزه در عمده موارد لیزر با توان کم ، پالس های نوری و پالس ها ی مغناطیسی ضربان دار جایگزین سوزن شده و نقاط مورد نظر و تحت درمان را تحریک می کنند.

این روش ها عموما برای بیماران مبتلا به انعقاد خون ، کودکان و افرادی که از درمان با سوزن واهمه دارند مناسب می باشند.

مدت زمان درمان در روش فوق الذکر نیز معمولا به شدت علائم بیماری و ضریب پاسخگویی به درمان وابسته می باشد و ممکن است هفته ها یا ماه ها به طول بیانجامد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram