درمان آرتروز زانو با ازن تراپی

زانو درد از دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل نمود به علاوه اینکه غالبا جلوی انجام کارهای روزمره فرد را گرفته و فرد را دچار کم تحرکی میکند.

دلایل درد زانو:

• ضعف عضلات
  • ساییدگی های مفصلی
  • فشار ناشی از وزن
  • شکستگی ها
  • ضربات
  • مشکلات ناحیه کشکک
  • پوکی استخوان
  • تخریب غضروف ها
  • تخریب مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت
  • کشیدگی و آسیب لیگامان و تاندون ها

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی

درمان آرتروز زانو:

غالبا برای درمان آرتروز مفاصل از داروهای ضد التهابی خوراکی، تزریق در مفصل و در موارد حادتر از جراحی تعویض مفصل استفاده می گردد.

منظور از روش تزریقی، تزریق کورتون یا ژل های اسید هیالورنیک، پی آر پی و ازن تراپی است.

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی:

منظور از ازن تراپی یا ازن درمانی تزریق داخل مفصلی گاز ازن است.

زمانی که بیماری تا آن حدی شدید نشده باشد که پیشنهاد جراحی زانو به بیمار داده شود، تزریق گاز ازن یا ازن درمانی می تواند خواص ضد التهابی، ضد درد و همچنین ترمیمی در درمان آرتروز زانو داشته باشد. تزریق ازن، سیستم بازسازی را در داخل مفصل فعال کرده و باعث بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو می گردد.

آنچه در خصوص ازن تراپی زانو بسیار مهم بوده و آنرا از سایر درمان ها متمایز می گرداند، عوارض بسیار ناچیز این نوع درمان نسبت به سایر راه کارهای درمانی آرتروز زانو می باشد.

حتی درمواردی ممکن است برخی از بیماران کاندید عمل جراحی از ازن تراپی بهرمند شوند.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی