درمان آرتروز زانو با ازن تراپی

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی : یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد با آن مواجه باشند زانو درد می باشد. زانو درد از جمله درد هایی می باشد که انجام فعالیت های روزمره فرد را دچار مشکل می سازد و فرد دچار کم تحرکی خواهد شد.

ازن تراپی

ازن تراپی یا ازن درمانی شیوه ای نوین می باشد که توسط تزریق گاز ازن با غلظت های مختلف انجام می شود. میزان غلظت گاز و همچنین تعداد جلسات درمانی بسته به شرایط هر فرد متغیر می باشد و پس از بررسی در جلسه اول توسط پزشک مشخص خواهد شد.

مزایای ازن تراپی

• ازن تراپی هیچگونه عوارض جانبی نخواهد داشت.
  • ازن تراپی با کمترین درد و به راحتی قابل انجام است.
  • به دلیل تزریق گاز به محل مورد درمان ، گاز ازن به طور یکنواخت در همه نواحی پخش خواهد شد و این موجب درمان تدریجی می شود.

نتیجه درمان ازن تراپی

همانطور که گفته شد میزان غلظت گاز و همچنین تعداد جلسات درمانی ازن تراپی بسته به شرایط هر فرد و با توجه به میزان ساییدگی و سطح آسیب زانو ، متغیر می باشد. به عنوان مثال ممکن است یک نفر بعد از دو جلسه درمان شود ولی برخی از افراد نیاز به جلسات بیشتر درمانی خواهند داشت.

به طور کلی تعداد جلسات و همچنین میزان غلظت گاز ازن ، بعد از جلسه اول درمان و بررسی و معاینات توسط پزشک طب فیزیکی مشخص خواهد شد.

دلایل درد زانو:

1. ضربات
  2. شکستگی ها
  3. ضعف عضلات
  4. پوکی استخوان
  5. فشار ناشی از وزن
  6. تخریب غضروف ها
  7. ساییدگی های مفصلی
  8. مشکلات ناحیه کشکک
  9. کشیدگی و آسیب لیگامان و تاندون ها
  10. تخریب مفاصل در بیماران مبتلابه آرتریت

درمان آرتروز زانو:

اغلب به منظور درمان آرتروز مفاصل از دارو های ضد التهابی خوراکی ، تزریق در مفصل و در موارد خیلی حاد از جراحی تعویض مفصل استفاده می گردد.

برای تزریق ، از کورتون ، ژل های اسیدی هیالورنیک ، پی آر پی و ازن تراپی استفاده می شود.

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی:

به تزریق داخل مفصلی گاز ازن ، ازن تراپی یا ازن درمانی گفته می شود.

چنانچه پیشرفت بیماری تا حدی نباشد که زانو نیاز به جراحی داشته باشد ، تزریق ازن یا ازن تراپی با هدف ضد التهابی ، ضد درد و همچنین ترمیم انجام می شود. تزریق ازن ، موجب فعال کردن سیستم بازسازی داخل مفصل خواهد شد و روند بهبودی در این روش بسیار بالا می باشد.

نکته مهمی که ازن تراپی زانو را از سایر روش های درمانی متمایز می کند ، عوارض بسیار کم این درمان نسبت به سایر روش ها می باشد.

• 3 × دو =