درمان آرتروز زانو با ازن تراپی

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی : زانو درد از دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل نمود به علاوه اینکه غالبا جلوی انجام کارهای روزمره فرد را گرفته و فرد را دچار کم تحرکی میکند.

ازن تراپی

ازن درمانی روشی درمانی نسبتا جدیدی است که با استفاده از تزریق گاز ازن که غلظت آن توسط پزشک تعیین می گردد، انجام می شود و میزان غلظت گاز تزریقی و تعداد جلسات درمان در هر بیمار متفاوت است و با نظر پزشک طب فیزیکی تعیین می شود.

مزایای ازن تراپی

• درمانی است بسیار راحت و با حداقل درد انجام می شود.
  • بدون ایجاد هیچگونه عارضه جانبی انجام می شود.
  • به این دلیل که ماده تزریق شده گاز است در محل آسیب دیده پخش می شود و منطقه ای که گاز ازن به آن نرسیده باشد وجود ندارد و این باعث می شود که محل مورد نظر به تدریج درمان گردد.

نتیجه درمان ازن تراپی

یک شخص ممکن است به یک یا دو جلسه درمان ازتراپی نتیجه بگیرد اما فرد دیگری به جلسات بیشتری برای درمان نیاز داشته باشد و میزان غلظت گازی که تزریقی می گردد و تعداد جلسات درمان در هر فرد متفاوت است.

درمان ازن تراپی با توجه به ساییدگی و سطح آسیب متفاوت می باشد.

به طور کلی بعد از اولین جلسه درمان ، پزشک متخصص طب فیزیکی با تحلیل نتایج آن یک جلسه درمان قادر به تخمین دقیق میزان جلسات برای بهبودی و درمان خواهد بود.

دلایل درد زانو:

• ضعف عضلات
  • ساییدگی های مفصلی
  • فشار ناشی از وزن
  • شکستگی ها
  • ضربات
  • مشکلات ناحیه کشکک
  • پوکی استخوان
  • تخریب غضروف ها
  • تخریب مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت
  • کشیدگی و آسیب لیگامان و تاندون ها

درمان آرتروز زانو:

غالبا برای درمان آرتروز مفاصل از داروهای ضد التهابی خوراکی، تزریق در مفصل و در موارد حادتر از جراحی تعویض مفصل استفاده می گردد.

منظور از روش تزریقی، تزریق کورتون یا ژل های اسید هیالورنیک، پی آر پی و ازن تراپی است.

درمان آرتروز زانو با ازن تراپی:

منظور از ازن تراپی یا ازن درمانی تزریق داخل مفصلی گاز ازن است.

زمانی که بیماری تا آن حدی شدید نشده باشد که پیشنهاد جراحی زانو به بیمار داده شود، تزریق گاز ازن یا ازن درمانی می تواند خواص ضد التهابی، ضد درد و همچنین ترمیمی در درمان آرتروز زانو داشته باشد. تزریق ازن، سیستم بازسازی را در داخل مفصل فعال کرده و باعث بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو می گردد.

آنچه در خصوص ازن تراپی زانو بسیار مهم بوده و آنرا از سایر درمان ها متمایز می گرداند، عوارض بسیار ناچیز این نوع درمان نسبت به سایر راه کارهای درمانی آرتروز زانو می باشد.

حتی درمواردی ممکن است برخی از بیماران کاندید عمل جراحی از ازن تراپی بهرمند شوند.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی