درمان کمر درد با ازن تراپی

درمان کمر درد با ازن تراپی :  امروزه کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات جوامع بشری می باشد و درد آزار دهنده است که شخص را از انجام کارهای روزمره باز می دارد و به استراحت کردن و در بستر ماندن وادار می کند.  کمر درد می تواند علاوه بر مشکلات جسمی، موجب مشکلات روحی و روانی شود.

علل متفاوتی می توانند سبب ایجاد کمر درد شود تقریبا افرادی که برای کمر درد معاینه و بررسی می شوند علت خاصی پیدا نمی شود.

چه عواملی باعث شیوع کمر درد می شود ؟

• سن
  • افزایش وزن و چاقی
  • تغذیه نامناسب داشتن
  • ایجاد ضربه
  • وضعیت قرار گیری نامطلوب
  • روش نادرست حمل اشیای سنگین
  • عدم تحرک
  • داشتن استرس و اضطراب

درمان کمر درد با ازن تراپی

از موثر ترین كاربردهای گاز ازن در درمان های پزشکی استفاده جهت كنترل درد و همچنین جلوگیری از پیشرفت کمر درد می باشد.

ازن درمانی هم خواص ضد دردی و هم ضد التهابی دارد و به عنوان یك عامل كاملا شناخته شده و موثر درد کمر را بهبود خواهد بخشید.

داروهایی که پزشکان برای تسکین کمر درد تجویز می کند خاصیت مسكن و التیام دهنده دارند در حالی که گاز ازن با اكسیژن رسانی بهتر غصروف و مفصل از گسترش بیماری و تخریب بیشتر جلوگیری می کند.

درمان دیسک کمر با ازن تراپی به این صورت است که گاز ازن که غلظت آن توسط پزشک متخصص طب فیزیکی تعیین می شود، به صورت کاملا تخصصی در بافت تزریق می گردد و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می گردد.

ازن تراپی سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند و به بدن کمک می کند تا در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد.

عوارض ازن تراپی دیسک کمر

اگر ازن تراپی توسط پزشکان ماهر و مجرب طب فیزیکی انجام شود، بسیار ایمن خواهد بود و عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

بعد از انجام ازن تراپی داشتن اسپاسم ماهیچه و درد سوزشی گذرا و موقتی طبیعی می باشد و جای نگرانی نیست .

میزان تاثیر اوزون بر دیسک کمر در حدود ۸۰ درصد موفقیت آمیز می باشد.

ازن درمانی ترکیبی از گاز ازن به همراه پروکائین، ویتامین ب ۱۲ و مواد دیگر است که در بافت های نرم یا مفاصل دیگر متصل شده است تزریق می گردد و باعث افزایش جریان خون می شود و رسوبات فیبری محل را تحریک می کند تا سلول ها با کمک این رسوبات بافت آسیب دیده را ترمیم کند.

موفقیت آمیز بودن درمان کمر درد با ازن تراپی به چه عواملی بستگی دارد ؟

• انتخاب صحیح بیمار

از آنجا که لغزش دیسک در همه موارد به کمک ازن تراپی قابل کنترل نمی باشد ، لذا می بایست پزشک متخصص در صورت ابتلای بیمار به دیسک کمر در ابتدا سوابق پزشکی وی را بررسی نماید و سپس از طریق آزمایشاتی نظیر ام آر آی به تشخیص این مسئله بپردازد که آیا استفاده از روش درمانی ازن تراپی برای بیمار مثمر ثمر خواهد بود یا خیر.

• مهارت کافی پزشک در انجام ازن تراپی

طبیعتا امروزه در بسیاری از مراکز درمانی ، ازن تراپی انجام می‌ شود ، اما این مسئله بسیار حائز اهمیت است که دستیابی به نتایج رضایت بخش از درمان با روش ازن تراپی مستلزم تخصص و کارآزمودگی پزشک می باشد ، چرا که در غیر اینصورت به شکست منتهی می شود.

•  انجام ازن تراپی مطابق پروتکل مناسب

بدیهی است که ازن تراپی دیسک کمر در مقایسه با روش های جراحی از ایمنی بیشتری برخوردار است ، اما این روش درمانی در صورتی می تواند نتیجه بخش باشد که مطابق پروتکل انتشار یافته در متون تخصصی به اجرا در آید.

تاکید بر انجام ازن تراپی طبق قوانین منتشر شده تخصصی ، به این خاطر است که این روش درمانی اثرات سوئی برای بیمار ایجاد نکند.

نحوه ازن تراپی دیسک کمر

پس از بررسی صلاحیت بیمار جهت انجام این روش درمانی توسط پزشک متخصص ،  بیمار به اتاق عمل تجهیز یافته به دستگاه سی ـ آرم که نوعی روش تصویربرداری با اشعه ایکس می باشد و در واقع به کمک آن از بیمار تصاویر زنده گرفته می‌شود انتقال می یابد.

لازم به ذکر است که در این مکان ، کلیه اقدامات احتیاطی در زمینه ضد عفونی بودن تجهیزات مورد استفاده لحاظ می گردد.

در مرحله بعدی از بیمار خواسته می شود تا به شکم بخوابد تا دیسک هایی که دچار اشکال یا اختلال هستند مشخص ‌شوند.

سپس در موضع درمان ، بی حسی موضعی اعمال می گردد و سوزن دیسکوگرافی به دیسک ورود می یابد.

باید خاطر نشان نمود که درمان با ازن تراپی به هیچ وجه دردناک نبوده و هر فردی به سهولت قادر به تحمل آن می باشد.

سپس پزشک متخصص ، به کمک تصاویر سی ـ آرم اقدام به قرار دادن سوزن در محل مناسب می نماید.

پس از این مرحله ، ماده حاجب نسبت به اشعه دستگاه که سبب افزایش کنتراست پرتونگاری یا تصویر برداری می شود جهت مشاهده بهتر دیسک ، به موضع درمان تزریق می شود. این کار اصطلاحا دیسکوگرام تلقی می گردد.

در این مرحله ، مجددا داروی بی‌حسی به داخل دیسک تزریق می گردد و پس از گذشت یک دقیقه ، گاز ازن که مخلوطی از اکسیژن و ازن می باشد و از دستگاه تولید کننده ازن دریافت می شود به داخل دیسک بیمار تزریق می ‌شود و در نهایت سوزن از موضع درمان خارج می گردد.

درمان کمر درد با ازن تراپی در قیاس با جراحی دیسک کمر هم برای بیمار و هم برای پزشک بسیار کم خطر است و در بازه زمانی کوتاه تری قابل انجام می باشد.

به لحاظ هزینه های درمان نیز ، ازن تراپی مقرون به صرفه تر و اقتصادی ‌تر است.

بنابراین با انجام این روش درمانی ، بسیاری از عوارض ناشی از جراحی اعم از آثار زیانبار بیهوشی کاهش می یابد ، همچنین در زمان و پول نیز صرفه ‌جویی به عمل می آید.

• دو + 17 =