طب سوزنی چیست ؟

طب سوزنی، یکی از متدهای طب چینی می باشد که از گذشته تا حال از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است.

طب سوزنی بر اساس نظریه ” انرژی چی ” استوار شده است، این انرژی در داخل و بیرون و درون راه هایی که به آن ها کانال انرژی گفته می شود، جریان دارد.

طب سوزنی در واقع وارد کردن سوزن های ظریف در پوست و بر روی نقاط استراتژیکی و حیاتی بدن می باشد.

پزشکانی که طب سوزني انجام می دهند بر این باورند که زمانی فرد بیمار می شود که چیزی مسیر حرکت انرژی چی را مسدود کرده و باعث برهم زدن تعال آن شده است و با طب سوزني می توان مسیر مسدود شده کانال های انرژی را باز کرد و بدن را به تعادل اولیه خود باز گرداند.

اما پزشکان غربی بر این باورند که طب سوزني با فشاری که بر نقاط خاص بدن وارد می کند باعث تحریک اعصاب، ماهیچه های همبند می شود و در نتیجه این امر باعث افزایش ترشح مسکن های طبیعی بدن و بهبود جریان خون می شود.

فواید طب سوزنی چیست؟

برای کنترل برخی از دردها و برای بیمارانی که داروهای مسکن بر روی بدنشان تاثیر نمی گذارد موثر است.

زمانی که این روش با درمان های جدید ترکیب شود، تاثیر بسزایی دارد.

کاربرد طب سوزنی

• درد کمر و ستون فقرات
  • درد ناشی از آرتروز مفاصل
  • درد آتریت
  • سندروم تونل کارپال
  • فیبرومیالژی
  • میگرن و سردرد های تنشی
  • دندان درد
  • و غیره

طب سوزنی چگونه انجام می شود؟

پزشک سوزن را در نقاط خاص وارد می کند و این درمان حدود ۱۵ دقیقه الی ۱ ساعت طول می کشد و امکان دارد نیاز به چند جلسه درمان وجود داشته باشد.

عوارض طب سوزنی چیست؟

برخی از افراد نگران خطرات طب سوزنی هستند، اما باید گفت در صورتی که این روش درمانی توسط یک پزشک مجرب انجام شود کاملاً ایمن، بی خطر و بدون عارضه ا%