لیزر درمانی

لیزر درمانی چیست ؟ لیزر درماني ، روش درمانی غیر تهاجمی است که با پرتوهای شدید از نور با طول موج های خاص باعث کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی ها در نقاطی از بدن می گردد.

لیزر LASER مخفف Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation به معنی تقویت نور به روش گسیل القایی تابش می باشد.

زمانی که امواج نوری با طول موج های متفاوت و معین به قسمت های خاصی از بدن تابیده می شود باعث ایجاد یک سری تغییرات فیزیولوژیکی در سلول های ناحیه مورد نظر می گردد.

لیزر هایی که خاصیت درمانی دارند بدون هیچگونه آسیبی به سطح پوست و بدون هرگونه درد و ناراحتی انجام می شود.

مزایای لیزر درمانی

• روش کم تهاجم و بی خطر و داشتن دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه چون رشد و تکثیر سلول های سالم را افزایش می دهد.
  • بدون ایجاد هیچ گونه بریدگی و سوختگی در پوست انجام می شود.
  • افزایش جریان خون در سلول‌های قسمت های  آسیب ‌دیده را به همراه خواهد داشت.
  • فرد بعد از لیزر درماني و انجام یکسری تمرین های درمانی ارائه شده توسط پزشک، به زندگی عادی خود باز خواهد گشت.
  • به دلیل افزایش فعالیت های متابولیکی سلول ها علائم درد را به طور ایمن و بی خطر بر طرف خواهد نمود.

لیزر درمانی

کاربردهای لیزر درمانی

• لیزر درمانی زانو
  • لیزر درمانی آرتروز زانو
  • لیزر درمانی دیسک کمر
  • لیزر درمانی درد های سیاتیک
  • درمان آرتروز گردن و دیسک گردن
  • درمان التهاب تاندون آشیل و درد شانه و آرنج
  • درمان پیچ خوردگی مفاصل
  • درمان خار پاشنه پا

نحوه انجام لیزر درمانی

لیزر درماني به مدت چند دقیقه به طول می انجامد قابل ذکر است که طول مدت درمان به وسعت محل آسیب دیده و درجه لیزر انتخاب شده بستگی دارد.

طی انجام لیزر درماني از میان لایه های پوست پرتوهای نوری عبور خواهند کرد، پرتوها می توانند در عمق دو تا پنج سانتی متری پوست نفوذ نمایند.

انرژی لیزر جذب سلول های قسمت آسیب دیده خواهد شد و باعث بازسازی و ترمیم سلول ها، کاهش التهاب و درمان درد محل مورد نظر خواهد شد.

هزینه لیزر درمانی

هزینه لیزر درماني زانو و دیگر قسمت های بدن بسته به تعداد جلسات درمان، شدت مشکل محل آسیب دیده تعیین می گردد که در اولین جلسه مشاوره به فرد اعلام می گردد.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی