لیزر درمانی چیست ؟ لیزر درماني ، یک روش درمانی غیر تهاجمی است که با پرتوهای شدید از نور با طول موج های خاص باعث کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی ها در نقاطی از بدن می گردد. لیزر LASER مخفف Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation ؛ به معنی تقویت نور به روش گسیل القایی تابش می باشد. زمانی که امواج نوری با طول موج های متفاوت و معین به قسمت های خاصی از بدن تابیده می شود باعث ایجاد یک سری تغییرات فیزیولوژیکی در سلول های ناحیه مورد نظر می گردد. لیزرهایی که خاصیت درمانی دارند بدون هیچ گونه آسیبی به سطح پوست و بدون هرگونه درد و ناراحتی انجام می شوند. دکتر امیر فرزام پور ، بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج ، در این زمینه خدمات شایانی را ارائه می دهد.

لیزر درمانی - دکتر فرزام پور

مزایای لیزر درمانی

• روش کم تهاجم و بی خطر و داشتن دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه چون رشد و تکثیر سلول های سالم را افزایش می دهد.
  • بدون ایجاد هیچ گونه بریدگی و سوختگی در پوست انجام می شود.
  • افزایش جریان خون در سلول‌های قسمت های آسیب ‌دیده را به همراه خواهد داشت.
  • فرد بعد از لیزر درماني و انجام یکسری تمرین های درمانی ارائه شده توسط پزشک، به زندگی عادی خود باز خواهد گشت.
  • به دلیل افزایش فعالیت های متابولیکی سلول ها علائم درد را به طور ایمن و بی خطر بر طرف خواهد نمود.

نحوه انجام لیزر درمانی

لیزر درماني به مدت چند دقیقه به طول می انجامد قابل ذکر است که طول مدت درمان به وسعت محل آسیب دیده و درجه لیزر انتخاب شده بستگی دارد. طی انجام لیزر درمانی از میان لایه های پوست پرتوهای نوری عبور خواهند کرد، پرتوها می توانند در عمق دو تا پنج سانتی متری پوست نفوذ نمایند. انرژی لیزر جذب سلول های قسمت آسیب دیده خواهد شد و باعث بازسازی و ترمیم سلول ها ، کاهش التهاب و درمان درد محل مورد نظر خواهد شد.

تاثیرات لیزر درمانی

• ضد درد : این پروسه درمانی خاصیت ضد درد داشته و به عبارتی می توان گفت که به مثابه مسکن عمل می کند. به عنوان مثال ؛ کاربرد ليزر درمانی در بیماری دیسک کمر می تواند جهت تسکین درد مورد استفاده قرار بگیرد به نحوی که با ممانعت از انتقال پیام حاوی درد به مغز ، از حساسیت عصب می کاهد.
  • ضد التهاب : نوری که از لیزر ساتع می شود سبب ایجاد تاخیر در خون شاهرگی شده و منتج به فعالیت بیشتر دستگاه لنف می شود ؛ به عبارتی مواد مایع تجمع یافته در نواحی متورم را تخلیه می کند ، از این رو منجر به کاهش درد می گردد.
  • تسریع روند ترمیم نسوج و رشد سلولی : لیزر درمانی به توان بالا ، می تواند با نفوذ در نسوج سبب تسریع رشد سلول ها شود. به نحوی که روند ترمیم استخوان ها ، ماهیچه ها ، سلول های تاندون و رباط ها در صورت قرارگیری در معرض اشعه لیزر ؛ تسریع می گردد.
  • بهبود عملکرد اعصاب : آسیب دیدگی اعصاب می تواند منجر به ایجاد بی حسی یا اختلال در نحوه عملکرد ارگان های مختلف بدن شود ، ليزر درمانی قادر به ترمیم و اتصال مجدد اعصاب و بهبود دامنه عملکرد عضلات می باشد.
  • بهبود فعالیت های عروقی : ليزر درمانی با توان بالا می تواند در بافت های آسیب دیده ، مویرگ های جدید تولید کند و به این ترتیب منجر به افزایش سرعت روند ترمیم زخم ها ، کاهش بافت اسکار و نهایتا بهبودی شود.
  • کاهش تشکیل بافت فیبروز : درمان با لیزر پر توان در کرج ، امکان کاهش تشکیل بافت اسکار که در اثر خراش ، بریدگی ، سوختگی یا اعمال جراحی پدید می آید وجود دارد.
  • تسریع ترمیم زخم ها : درمان با لیزر با قدرت بالا ، منجر به تحریک واحدهای کلاژن ساز که در ترمیم زخم ها بدان نیاز است می شود و در نتیجه روند ترمیم زخم ها را سرعت می بخشد.

لیزر درمانی - دکتر فرزام پور

کاربرد لیزر در بیماران توانبخشی و طب فیزیکی

• درمان آرتروز گردن : به دلیل کاربرد موثر لیزر در کاهش میزان درد ، گسترش دامنه حرکت عضلات و کاهش اسپاسم عضلات ستون فقرات می توان از درد ناشی از آرتروز گردن کاسته و منجر به عملکرد بهتر آن شد.
  • درمان التهاب : لیزر درمانی با افزایش تولید مثل سلول های ایمنی و همچنین افزایش فعالیت عروق لنفاوی می تواند آستانه تحمل درد را افزایش داده و سبب درمان التهاباتی که منشاء آن ها دیسک گردن و کمر و غیره می باشند ، گردد.
  • درمان دیسک کمر
  • درمان خار پاشنه
  • کمک به درمان دردهای سیاتیک
  • کمک به درمان درد شانه ها
  • کمک به درمان التهاب تاندون
  • کمک به درمان نوروپاتی های دیابتی
  • کمک به درمان پیچ خوردگی مفاصل
  • کمک به درمان سندرم تونل کارپ
  • کمک به درمان و ترمیم اعصاب محیطی
  • کمک به درمان دردهای ناشی از صدمات ورزشی
  • کمک به درمان آرتروز مفاصل ، بخصوص آرتروز گردن و زانو

درمان درد زانو با لیزر در کرج

زانو درد ؛ از شایع ترین مشکلاتی می باشد که غالبا افراد با بالا رفتن سن آن را تجربه می کنند. زانو درد ، منجر به محدود شدن انجام بسیاری از فعالیت ها و امور روزمره شده و در واقع کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. ليزر درمانی ، روشی نوین در راستای درمان طیف وسیعی از مشکلات حاد و مزمن بیماری های اسکلتی عضلانی ؛ از جمله زانو درد به شمار می رود. درمان با لیزر در حقیقت ، روشی فاقد درد بوده و به تسریع روند بهبود بافت ها ؛ اعم از رباط ها ، اعصاب ، عضلات ، تاندون ها و غضروف ها و حتی پوست ؛ منتج می گردد. لازم به ذکر است که لیزر درمانی در درمان زانو درد ، دارای تاثیراتی سودمند بوده و اثربخشی آن به اثبات رسیده است. در خصوص تعداد جلسات درمانی برای درمان زانو درد با لیزر ، باید گفت که این مسئله بسته به علائم و و شدت آن ها و نیز پاسخگویی بدن بیمار به درمان ، مشخص می شود و در هر فردی متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که به طور کلی متخصص طب فیزیکی خوب در کرج ، بعد از بررسی و معاینه دقیق بیمار و تشخیص علت زانو درد ؛ روش درمان مناسب آن را مشخص می کند. دکتر امیر فرزام پور ، بهترین متخصص طب فیزیکی کرج از برجسته ترین پزشکان حوزه طب فیزیکی و توانبخشی در استان البرز به شمار می روند که با اتکا بر تجربیات فراوانی که دارند بهترین نتایج را برای مراجعین خود رقم می زنند.

مزایای لیزر درمانی برای زانو درد

در این بخش از مقاله به برخی از مهم ترین مزایای لیزر درمانی برای درمان درد زانو پرداخته ایم.

• تکنیک درمان با لیزر ، عاری از درد است.
  • جلسات درمانی لیزر ، کوتاه می باشد.
  • این پروسه درمانی یک روش درمانی غیر جراحی یا اصطلاحا غیر تهاجمی است که به منظور تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این پروسه ، در صورتی که توسط یک متخصص طب فیزیکی حاذق و مجرب انجام پذیرد ؛ عارضه خاصی به دنبال نخواهد داشت.

هزینه لیزر درمانی در کرج

هزینه لیزر درماني زانو و دیگر قسمت های بدن بسته به تعداد جلسات درمان و شدت مشکل محل آسیب دیده برآورد می شود و در اولین جلسه مشاوره به فرد اعلام می گردد.