پزشک متخصص پوکی استخوان کرج

متخصص پوکی استخوان کرج : به طور کلی استحکام استخوان به عوامل مهمی از جمله کیفیت و میزان تراکم استخوان وابسته است ؛ حال آن که در فرد مبتلا به پوکی استخوان ، این مسئله با اشکال مواجه می باشد. تا جایی که می توان گفت در بیماری پوکی استخوان ، بافت استخوان تحلیل رفته ، از میزان استحکام استخوان کاسته شده و در نتیجه احتمال شکستگی استخوان تشدید می گردد.

علل ابتلا به پوکی استخوان

تراکم استخوان از سنین بلوغ آغاز شده و در صورت رعایت رژیم غذایی سالم ( مصرف کلسیم کافی ) و داشتن تحرک می توان استاندارد آن را حفظ کرد.

متخصص پوکی استخوان کرج

عوامل موثر در بروز پوکی استخوان عبارتند از :

  • کمبود هورمون های جنسی
  • کمبود کلسیم و ویتامین D
  • بیماری هایی نظیر بیماری های گوارشی ، روماتیسمی و خونی
  • برخی بیماری های ژنتیکی
  • مصرف طولانی مدت برخی داروها مانند کورتیکواستروئید ها
  • بی تحرکی
  • مصرف بیش از حد دخانیات و مشروبات الکلی

لازم به ذکر است که عواملی اعم از سن ، جثه و اندام ، سوابق خانوادگی نیز در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری بسیار اثرگذار می باشند.

توجه داشته باشید که جنسیت در افزایش احتمال مواجهه با پوکی استخوان تاثیر قابل توجهی دارد به طوری که خانم ها بیشتر از آقایان در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

 

درمان پوکی استخوان

بیماری پوکی استخوان با درد همراه خواهد بود و این درد با نشستن و ایستادن تشدید می گردد ؛ لذا افراد مبتلا به این بیماری همواره درصدد درمان آن می باشند.

این افراد معمولا با این پرسش روبرو هستند که باید به چه پزشکی مراجعه نمایند.

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که به منظور تشخیص قطعی این بیماری و درمان آن باید به پزشک طب فیزیکی که در حقیقت متخصص پوکی استخوان نیز می باشد مراجعه نمود.

متخصص پوکی استخوان ، جهت تشخیص این بیماری در ابتدا بیمار را مورد بررسی و معاینه قرار داده و در راستای تشخیص قطعی عارضه ؛ رادیوگرافی و تراکم سنجی استخوان درخواست می گردد.

دکتر امیر فرزام پور ، متخصص پوکی استخوان کرج از بهترین متخصصان در حوزه طب فیزیکی ، پوکی استخوان و به طور کلی بیماری های مفصلی می باشند ؛ شما عزیزان می توانید به منظور درمان پوکی استخوان و کلیه بیماری های مرتبط با مفاصل ، با فراغ خاطر به مطب ایشان مراجعه فرمایید.

Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram