مگنت درمانی

مگنت درمانی ( مغناطیس درمانی ) ، یک روش درمانی غیر تهاجمی ، مطمئن و پرکاربرد در فیزیوتراپی است. این روش ، از نیروی مغناطیس در درمان پوکی استخوان می توان بهره می برد و از این سو در علم پزشکی از آن به عنوان بیومغناطیس یا مغناطیس شفابخش یاد می شود.

این روش در گذشته با اهداف درمانی مورد استفاده قرار می گرفته ، در حال حاضر نیز همچنان از این شیوه برای کارهای درمانی استفاده می گردد ، به طوری که مشاهده می شود در بعضی از کشورها به نوعی فناوری پیشرفته بدل گشته است.

مگنت-درمانی

مزایای مگنت درمانی

• مگنت درمانی به علت ایجاد میدان مغناطیسی منجر به افزایش قدرت و توان بدن و همچنین افزایش تعادل بدن می شود.
  • انرژی ناشی از میدان مغناطیسی در این روش ، در ترمیم آسیب های بدن بسیار موثر است.
  • پس از مگنت درماني ، اکسیژن رسانی ، خونرسانی بهبود می یابد و به دنبال آن میزان انتقال مواد مورد نیاز برای بافت های بدن افزایش می یابد.
  • امواج مغناطیس تولید شده در این روش درمانی ، منجر به افزایش سرعت رشد و بهبود و ترمیم بافت های استخاونی آسیب دیده ، اعصاب ، عضلات و تاندون ها می گردد.
  • مگنت درمانی در تقویت نمودن استخوان های ضعیف ، کاهش میزان درد و دیگر علائم بیماری پوکی استخوان نقش موثری دارد.
  • امواج مغناطیسی ، افزایش جریان خون درون مویرگ ها و عروق را افزایش داده و در تسریع دفع مواد زائد بدن که زمینه ساز دردهای عضلانی هستند بسیار اثرگذار است.
  • مگنت درماني موجب تحریک و ترشح هورمون های طبیعی ضد درد نظیر اندروفین می شود.
  • به شل شدن عضلات و در نتیجه از بین رفتن اسپاسم عضلات کمک می کند.
  • قابلیت انعطاف پذیری مفاصل را افزایش داده و در پی آن دامنه حرکتی مفاصل نیز بهبود می یابد.
  • مگنت درماني باعث می شود کیفیت خواب بهبود یاید.

از دیگر مزایای این روش می توان به بهبود شرایط مفاصل و عملکرد آن ها اشاره نمود که قاعدتا این امر از انجام عمل های جراحی پیشگیری می نماید و دروه بهبودی بیماری را کاهش می دهد.

کاربرد مگنت درمانی

مگنت درماني در درمان بیماری ها و اختلالات زیر کاربرد دارد :

• آرتروز گردن و کمر
  • دیسک کمر
  • سیاتیک
  • بیماری های خونی
  • پوکی استخوان
  • بیماری های دستگاه ایمنی
  • خارپاشنه
  • التهاب فاشیای کف پا
  • آرتریت روماتوئید
  • عفونت های مفصلی
  • بعضی از سرطان ها
  • بیماری های پوستی
  • ام اس
  • میگرن
  • فشار خون مزمن
  • اسپاسم های عضلانی
  • مشکلات تنفسی
  • شکستگی و پیج خوردگی
  • آسیب های دست و آسیب های ورزشی

در پایان باید ذکر نمود که مگنت درماني به دلیل هوشمند بودن بدن و پذیرفتن مقدار مورد نیاز امواج دریافتی حتی در صورت انجام مکرر این روش ، کاملا بی خطر و بدون هیچ گونه عوارضی می باشد.

درباره drfarzamadm

• پانزده − هشت =