کاربرد ازن تراپی

کاربرد ازن تراپی : ازن تراپی با افزایش جریان خون در مفصل و مهیا کردن مواد لازم برای بافت آسیب دیده موجب بهبودی آن خواهد شد.

کاربرد ازن تراپی در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی از قبیل درد مفاصل، دیسک کمر ، و آرتروز زانو استفاده می شود و دارای نتایج درمان بسیار موفقی می باشد.

بعد از تزریق ازن بلافاصله کاهش درد در مفصل مورد نظر را خواهید داشت و سپس بافت و غضروفی که دچار آسیب دیدگی شده  بازسازی خواهد شد.

قابل ذکر است که پاسخگویی افراد به درمان ازن تراپی متفاوت است و می توان تزریق ازن را در مفاصل، زیر پوست و داخل تاندون و ماهیچه ها انجام داد.

کاربرد ازن تراپی

کاربرد ازن تراپی چیست ؟

• درد های شدید مفصل کمر و گردن را تسکین می دهد.
  • تاندون روتاتور کاف آسیب دیده را درمان می کند.
  • آرتروز زانو و لگن و مشکلات آن را درمان می کند.
  • بیرون زدگی و فرسودگی دیسک خفیف را بهبود می بخشد.
  • درد عصب سیاتیک و رگ های عصب سیاتیک را التیام می بخشد.
  • درد و اختلالات لگنی را بهبود می بخشد.
  • انواع بیماری های اسکلتی- عضلانی و درد مفاصل از قبیل خار پاشنه را درمان می کند.

عوارض اوزون تراپی

اگر ازن تراپی توسط پزشکان ماهر و مجرب انجام شود، بسیار ایمن خواهد بود و عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

بعد از انجام ازن تراپی داشتن اسپاسم ماهیچه و درد سوزشی گذرا و موقتی طبیعی می باشد و میزان موفقیتی درمان ازتراپی در حدود ۸۰ درصد می باشد.

نتیجه ازن تراپی

به عنوان مثال جلسات درمان اوزون تراپی زانو در افراد مختلف متفاوت می باشد چرا که طول درمان به قابلیت بهبود و سطح آسیب بستگی دارد.

قابل ذکر است زمانی که بیمار یک جلسه مورد درمان قرار می گیرد،متخصص طب فیزیکی با تحلیل نتایج یک جلسه درمان می تواند تخمین دقیقی از میزان بهبودی که با این روش قابل دستیابی است را ارائه دهد.

تزریق درمفصل باعث درمان تورم و افزایش جریان خون می شود و رسوبات فیبری محل را تحریک می کند تا سلول ها با کمک این رسوبات بافت ها ی مفصل آسیب دیده را ترمیم نمایند.

تکنیک ازن تراپی

طی فرآیند ازن تراپی ، جریان خون در بافت ها بهبود می یابد و با فراهم سازی مواد مورد نیاز بافت ها منجر به بهبود بافت های بدن می گردد.
این شیوه درمانی ، از طریق افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی مناسب به مفصل های آسیب دیده و لیگامانت ها یا تاندون هایی که به زانو متصل اند ، کاهش درد در این نواحی را برای بیمار به ارمغان می آورد.

کاربرد-ازن-تراپی

مراقبت های بعد از ازن تراپی

• استراحت به میزان کافی
  • رعایت رژیم مناسب غذایی شامل مصرف پروتئین ها
  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین بدنی به مدت حداقل ۲ الی ۳ هفته ، به دلیل این که باعث کند شدن روند بهبود و کلوژن سازی می شود.
  • به مدت ۲ روز پس از تزریق می توانید جهت کاهش میزان التهابات در ناحیه تزریق از پدهای گرم و بعد ازآن کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • برای کاهش درد و التهاب پس از ازن تراپی می توانید به تجویز پزشک متخصص از داروها مسکن از قبیل ایبوپروفن ، آسپرین و داروهای بدون استروئید استفاده نمایید.
  • در صورت نیاز پزشک متخصص ممکن است برای بیمار پماد کاپسایسین تجویز نماید.
  • به مدت ۲ هفته پس از تزریق ازن ، روغن ماهی و مکمل های آن را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • پزشک متخصص برای تسریع فرآیند بهبودی ، برنامه غذایی خاصی شامل مکمل های غذایی مناسب برای بیمار تنظیم می کند.

ازن تراپی و درمان آرتروز زانو

ازن تراپی برای انواع دردهای عضلانی و ماهیچه ای از جمله زانو درد و آرتروز زانو کاربرد دارد. در درمان آرتروز زانو با ازن تراپی ، ازن به صورت ترکیبی از پروکائین ، ویتامین B12 و غیره در بافت نرم زانو و لیگامنت های متصل به زانو و سایر مفاصل متورم زانو تزریق می گردد.

تزریق ازن به مفاصل متورم زانو سبب افزایش جریان خون در این ناحیه شده و و از طریق تحریک رسوبات فیبری باعث می شود ترمیم بافت های مفاصل آسیب دیده توسط سلول ها از طریق این رسوبات صورت پذیرد.

مزایای ازن تراپی

• روشی است که راحت تر از سایر روش های درمانی انجام می شود و درد آن نیز بسیار کمتر از دیگر روش ها می باشد.
  • ازن ، چون به صورت یک گاز است در محل تزریق پخش شده و و به تمام نواحی مورد نظر می رسد و تدریجا منجر به درمان می گردد.
  • ازن تراپی ، هیچ گونه عوارض جانبی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

• پنج × سه =