کاربرد ازن تراپی

کاربرد ازن تراپی : ازن تراپی با افزایش جریان خون در مفصل و مهیا کردن مواد لازم برای بافت آسیب دیده موجب بهبودی آن خواهد شد.

کاربرد ازن تراپی در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی از قبیل درد مفاصل، دیسک کمر ، و آرتروز زانو استفاده می شود و دارای نتایج درمان بسیار موفقی می باشد.

بعد از تزریق ازن بلافاصله کاهش درد در مفصل مورد نظر را خواهید داشت و سپس بافت و غضروفی که دچار آسیب دیدگی شده  بازسازی خواهد شد.

قابل ذکر است که پاسخگویی افراد به درمان ازن تراپی متفاوت است و می توان تزریق ازن را در مفاصل، زیر پوست و داخل تاندون و ماهیچه ها انجام داد.

کاربرد ازن تراپی

کاربرد ازن تراپی چیست ؟

• درد های شدید مفصل کمر و گردن را تسکین می دهد.
  • تاندون روتاتور کاف آسیب دیده را درمان می کند.
  • آرتروز زانو و لگن و مشکلات آن را درمان می کند.
  • بیرون زدگی و فرسودگی دیسک خفیف را بهبود می بخشد.
  • درد عصب سیاتیک و رگ های عصب سیاتیک را التیام می بخشد.
  • درد و اختلالات لگنی را بهبود می بخشد.
  • انواع بیماری های اسکلتی- عضلانی و درد مفاصل از قبیل خار پاشنه را درمان می کند.

عوارض اوزون تراپی

اگر ازن تراپی توسط پزشکان ماهر و مجرب انجام شود، بسیار ایمن خواهد بود و عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

بعد از انجام ازن تراپی داشتن اسپاسم ماهیچه و درد سوزشی گذرا و موقتی طبیعی می باشد و میزان موفقیتی درمان ازتراپی در حدود ۸۰ درصد می باشد.

نتیجه ازن تراپی

به عنوان مثال جلسات درمان اوزون تراپی زانو در افراد مختلف متفاوت می باشد چرا که طول درمان به قابلیت بهبود و سطح آسیب بستگی دارد.

قابل ذکر است زمانی که بیمار یک جلسه مورد درمان قرار می گیرد،متخصص طب فیزیکی با تحلیل نتایج یک جلسه درمان می تواند تخمین دقیقی از میزان بهبودی که با این روش قابل دستیابی است را ارائه دهد.

تزریق درمفصل باعث درمان تورم و افزایش جریان خون می شود و رسوبات فیبری محل را تحریک می کند تا سلول ها با کمک این رسوبات بافت ها ی مفصل آسیب دیده را ترمیم نمایند.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی