ازن تراپی زانو

بیشتر افرادی که دچار زانو درد هستند به دنبال درمانی برای این بیماری هستند ازن تراپی زانو می تواند یک درمان مناسب برای افرادی باشد که دچار آرتروز هستند .

ازن درمانی روشی است که با تزریق ازن به داخل مفصل درگیرسیستم بازسازی داخل مفصل را فعال می کند و بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو نتیجه درمان خواهد بود .

زانو درد از دردهایی است که به سختی می توان آن را تحمل کرد و غالبا جلوی انجام فعالیت های روزمره فرد را خواهد گرفت و تحرک را نیز محدود خواهد نمود .

ازن تراپی زانو

نکاتی در مورد ازن تراپی زانو

از موثر ترین كاربردهای گاز ازن در پزشكی استفاده جهت كنترل درد و همچنین جلوگیری از پیشرفت زانو درد می باشد.

ازن درمانی از دو طریق به بیمار كمك می كند، خواص ضد دردی و ضد التهابی دارد و به عنوان یك عامل كاملا شناخته شده و موثر است که درد مفاصل را بهبود خواهد بخشید .

باید گفت که ازن تراپی زانو تا حدود بسیار زیادی توانایی های از دست رفته به دلیل درد را به بیمار باز خواهد گرداند.

داروهایی که پزشکان برای تسکین درد زانو تجویز می کنند خاصیت مسكن و التیام دهنده دارند در حالی که گاز ازن با اكسیژن رسانی بهتر غصروف و مفصل از گسترش بیماری و تخریب بیشتر مفصل جلوگیری می کند .

متخصص طب فیزیکی تشخیص می دهد که چه کسی مورد مناسبی برای انجام ازن تراپی است.

ازن تراپی زانو در مقایسه با روش های تعویض مفصل زانو و جراحی زانو برای پزشك و بیمار خطر بسایر كمتری دارد، و از لحاظ اقتصادی تر نیز به صرفه تر و طول درمان كوتاه تری دارد.

مزایای انجام ازن تراپی زانو این است که عوارض بسیار ناچیز و قیمت بسیار ارزان دارد که این درمان را از سایر درمان ها متمایز می گرداند.

اقدامات قبل و بعد از ازن تراپی زانو

• اولین مرکز ازن تراپی کرج در کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی ( دیسک کمر، آرتروز مفاصل و ستون فقرات، رماتیسم، بیماری ام اس و غیره ) پذیرای بیماران گرامی می باشد.
  • به مدت یک ساعت بعد از تزریق از کمپرس گرم استفاده شود و همچنین میتوان ساعات بعد ،روی عضلات اطراف مفصل استفاده کرد که خیلی توصیه نمیشود.
  • توصیه می شود اندام های تحتانی بالا نگه داشته شود.
  • به این خاطر که روند بهبودی و ساخت کلاژن دچار اختلال نگردد استراحت کافی داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
  • بعد از ۲ الی ۳ هفته می توانید با دقت کافی فعالیت فیزیکی خود را شروع کنید.
  • به مدت دو هفته در رژیم غذایی خود از روغن ماهی و مکمل های این ماده و استفاده از پروتئین را قرار دهید.
  • برای کاهش التهاب و درد در محل از مواد و دارو های طبیعی طبق دستور متخصص طب فیزیکی استفاده نمایید و از خوردن دارو هایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری نمایید.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی