دردهای سیاتیک و لیزر درمانی

دردهای سیاتیک و لیزر درمانی : دردهای سیاتیک به دردهایی گفته می شود که از ناحیه پایین کمر تا پشت پاها را در گیر کرده باشد، انواع دردهای سیاتیک با لیزر درمانی برطرف خواهد شد، لیزر باعث درمان کاهش درد و التهاب همچنین بازگرداندن عملکرد اعصاب و مفصل های بدن خواهد شد.

مزایای لیزر درمانی در درمان درد سیاتیک

لیزر درمانی موجب کاهش التهاب بافت های اطراف ناحیه عصب سیاتیک می گردد. کاهش التهاب عضلات پیریفورمیس، فشردگی عصب سیاتیک را کم خواهد کرد و در نتیجه درد بر طرف خواهد شد.

کاهش التهاب موجب می گردد دردهای ناشی از عصب سیاتیک کاهش یابد.

نتیجه درمانی لیزر برطرف شدن التهاب عضلات و نخاع و راه انداختن جریان خون خواهد بود، در نتیجه مولکول های ترمیم کننده وارد سلول ها می گردد و بافت جدید و سالم تشکیل خواهد شد و اسپاسم عضلانی از بین می رود.

لیزر درمانی چگونه دردهای سیاتیک را درمان می کند ؟

درمان درد عصب سیاتیک با لیزر به این صورت انجام می شود که به مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به محل آسیب دیده لیزر تابانده می شود.

زمان درمان لیزر بسته به وسعت محل آسیب دیده و درجه لیزر انتخاب شده برای بیمار متغیر است.

نحوه عملکرد لیزر به این صورت است که پرتوهای نوری از میان لایه های پوست عبور کرده پرتوها در عمق دو تا پنج سانتی متری پوست نفوذ می کنند.

انرژی که از لیزر خارج می شود، جذب سلول های محل آسیب دیده خواهد شد در نتیجه بازسازی سلول ها باعث کاهش التهاب و درمان دردهای سیاتیک می شود.

دردهای سیاتیک و لیزر درمانی

کاربرد دردهای سیاتیک و لیزر درمانی

لیزر درمانی سیاتیک چهار علت اصلی ایجاد این اختلال را درمان می کند.

ریشه ی عصب سیاتیک

غالبا درد های سیاتیک در پاهای بیمار احساس می شود، اما منشأ دردهای سیاتیک در ریشه اعصاب سیاتیک است.

شروع عصب سیاتیک در قسمت پایین کمر و نخاع قرار دارد.

فشردگی عصب سیاتیک

هر گونه انحرافی در ستون فقرات یا استخوان های لگن هر چند اندک ، موجب اختلال در حرکات طبیعی ستون فقرات خواهد شد.

اشکال در حرکت، التهاب عضلات، دیسک کمر و درد ریشه های عصبی را افزایش می دهد.

دیسک کمر

چنانچه ریشه عصبی در اثر برآمدگی دیسک کمر در مقابل کانال نخاعی را در گیر کند، درد سیاتیک ایجاد خواهد شد.

سندروم پیریفورمیس

عضلات پیریفورمیس عضلاتی هستند که در دو سمت پایین باسن امتداد دارند.

اگر عضلات این ناحیه متورم گردند و به عصب سیاتیک فشار وارد شود، عصب های سیاتیک در مقابل استخوان های لگن گیر خواهد کرد و دردناک می شوند.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی