درمان دیسک گردن

در سال های اخیر به دلیل تغییر سبک زندگی شاهد شیوع دیسک گردن می باشیم. در صورت آسیب دیدن دیسک گردن باید درمان دیسک گردن انجام گیرد.

هر گاه دیسک گردن دچار آسیب دیدگی شود عصب های مغز پیغام درد گردن را ارسال نموده و علائمی نظیر درد گردن ، ضعف حركتي دست ها و فلج در اندام هاي فوقانی ، درد بازوها  ، درد آرنج و ناحيه مچ ، قولنج ناحيه كتف ها ، بي حسي ، به خواب رفتن دست ها و انگشت ها و تحریک سیستم عصبی رخ خواهد داد.

روش های درمان ديسك گردن

با توجه به نوع آسيب  وارده به ديسك گردن که ممکن است به شکل تورم ساده یا پارگي و بيرون زدگي كامل باشد جهت درمان ديسک گردن یکی از راههای درمان ديسک گردن بدون جراحی از قبیل فيزيوتراپي ، طب سوزني ، ازن تراپی  ، تزريق مواد داخل نخاع ، ورزش ، درمان با ليزر و در صورت نیاز انجام جراحی به کار برده می شود.

درمان دیسک گردن

• درمان دیسک گردن با طب سوزنی

طب سوزنی ، به عنوان یک روش موثر و مکمل برای درمان ديسک گردن و انتشار آن به پاها یا دست ها می باشد.

• درمان ديسک گردن با ورزش

به طور کلی بیماری های دیسک گردن با انجام نرمش ‌های متداول قابل درمان می باشند. تحت نظارت و به تجویز پزشک می توان در کنار ورزش از داروهای کاهنده درد مانند استامینوفن و ایپوبروفن و شل کننده های عضلانی نیز استفاده نمود.

• درمان ديسک گردن با فیزیوتراپی

درمان با فیزیوتراپی شامل ماساژ ، آلتراسوند ، تحریک الکتریکی از راه پوست با دستگاه TENS ، تحریک مفصل و کشش می باشد.

• درمان دیسک گردن با ازن تراپی

ازن تراپی روشی سالم برای درمان ديسک گردن و دردهای عضلانی و مفصلی می باشد.

• درمان دیسک گردن با لیزر درمانی

امروزه از لیزر همراه با ورزش و رعایت ارگونومی برای درمان ديسک گردن به صورت سر پایی و تحت بی‌حسی موضعی استفاده می گردد.

• جراحی دیسک گردن

در صورتی که محتويات ديسك پاره شده بر نخاع و رشته هاي عصبي ایجاد فشار نماید و منجر به ایجاد بي حسي و ضعف در دست ها گردد جهت درمان آن می بایست اقدام به جراحي دیسک گردن نمود.

• جراحی فول آندوسکوپی دیسک

درمان جدید دیسک گردن با این روش انجام می شود. این روش راهی مطمئن برای درمان پاره شدن دیسک گردن ، در رفتگی دیسک ، تنگی کانال نخاعی ، فتق دیسک گردنی ، لغزش مهره های گردنی به سمت جلو می باشد.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی