طب فیزیکی در کرج

طب فیزیکی در کرج : توانبخشی و طب فیزیکی به عنوان یکی از رشته های تخصصی پزشکی شناخته می شود. طب فیزیکی به منظور درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی نظیر زانو درد ، کمر درد ، درد گردن و غیره به کار می رود. عموما بیماران در سنین ۳۰ الی ۵۰ سال جهت درمان دردهای مذکور ، بسیار علاقمند به درمان با طب فیزیکی می باشند.

کلینیک تخصصی دکتر امیر فرزام پور ، متخصص طب فیزیکی ، با ارائه طب فیزیکی در کرج به منظور درمان انواع بیماری های اسکلتی عضلانی آماده خدمات رسانی به بیماران گرامی می باشد.

طب فیزیکی در کرج

آشنایی بیشتر با طب فیزیکی

طب فیزیکی به تشخیص و همچنین درمان به روش های درمانی دارویی و نیز غیر دارویی جهت مشکلات فیزیکی بدن از قبیل درد در ناحیه شانه ، درد گردن ، کمر درد ، زانو درد و غیره می پردازد.

توانبخشی و طب فیزیکی از رویکردی در برگیرنده چندین رشته برخوردار است و با توجه به نوع بیماری ، متخصصان دیگری نظیر گفتار درمان ، شنوایی سنج ، کاردرمانگر ، فیزیوتراپیست و تکنیکال ارتوپد می توانند متخصص طب فیزیکی را در درمان بیماری یاری دهند.

مراحل درمانی در طب فیزیکی

متخصص طب فیزیکی علاوه بر اینکه از دارو جهت درمان استفاده می نماید ، از اقدامات زیر نیز جهت درمان بهره می برد :

• فیزیوتراپی تخصصی
  • تزریقات به صورت موضعی
  • استفاده از ابزار کمکی مانند بریس یا اندام مصنوعی
  • مانیپولاسیون فقرات

چه افرادی می توانند تحت درمان با طب فیزیکی قرار گیرند ؟

تقریبا تمام بیماریهای اسکلتی و عضلانی از طریق طب فیزیکی قابل درمان است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی چه خدماتی ارائه می دهد ؟

• متخصص طب فیزیکی به تشخیص صحیح و درمان درد می پردازد.
  • از بروز مشکلات و اختلالات پیشگیری می نماید.
  • بدون استفاده از شیوه های جراحی اقدام به درمان درد می نماید.
  • عملکرد بخش هایی از بدن بیمار که به عللی از قبیل بیماری ، جراحت یا صدمات از بین رفته اند را بازیابی می نماید.
  • از طریق تشخیص صحیح منشا بیماری ، یک برنامه منظم درمانی را برای بیمار طراحی و پیاده سازی می نماید.

البته باید خاطر نشان نمود که برنامه درمانی طرح ریزی شده توسط متخصص طب فیزیکی ، قابل اجرا توسط کادر پزشکی متشکل از خود متخصص طب فیزیکی ، متخصص مغز و اعصاب ، ارتوپد ، فیزیوتراپیست و پزشک سلامت می باشد.

درباره drfarzamadm

• 6 + 2 =