لیزر درمانی و درمان دردهای سیاتیک

لیزر درمانی و درمان دردهای سیاتیک یکی از درمان هایی است که با کاهش درد و التهاب باعث بازگرداندن عملکرد عصب خواهد شد.

دردهای سیاتیک به دردهایی گفته می شود که از ناحیه پایین کمر تا پشت پاها را درگیر کرده باشد، انواع دردهای سیاتیک را می توان با لیزر درمانی درمان نمود.

عصب سیاتیک بزرگ ترین عصب بدن است که تلفیق ریشه های عصبی که از پایین ستون فقرات شروع شده تشکیل شده است.

سیاتیک بیماری نیست بلکه یکی از علائم بیماری هایی از قبیل تنگی کانال نخاعی و فتق دیسک کمر می باشد.

لیزر درمانی و درمان دردهای سیاتیک

روش های درمان درد های سیاتیک

فرد باید استراحت کافی داشته باشد و از تحت فشار قرار دادن ناحیه درگیر خودداری نماید.

متخصص طب فیزیکی ورزش هایی برای درد سیاتیک تجویز می کند و داروی ضد التهابی غیر استروئیدی و مسکن قوی برای تسکین درد تجویز می نماید.

انجام ازن تراپی یا لیزر درمانی درمانی مناسب است.

لیزر درمانی چگونه دردهای سیاتیک را درمان می کند ؟

زمان لیزر درمانی بسته به وسعت محل آسیب دیده و درجه لیزر انتخاب شده برای در  بیماران مختلف متغیر می باشدو لی حدود ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به محل آسیب دیده لیزر تابانده می شود.

پرتوهای نوری از میان لایه های پوست عبور کرده و در عمق دو تا پنج سانتی متری پوست نفوذ می کنند و انرژی که از لیزر خارج می شود، جذب سلول های محل آسیب دیده خواهد شد.

نتیجه لیزر درمانی برطرف شدن التهاب عضلات و راه انداختن جریان خون خواهد شد، در نتیجه مولکول های ترمیم کننده وارد سلول ها می شود و بافت جدید و سالم تشکیل خواهد شد و اسپاسم عضلانی برطرف خواهد شد.

هزینه لیزر تراپی

هزینه لیزر پرتوان و لیزر درمانی با توجه به محدوده درگیر شده و تعداد جلسات درمان تعیین می شود.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی