درباره لیزر درمانی و درمان دردهای سیاتیک چه می دانید؟!

لیزر درمانی و درمان دردهای سیاتیک ، یکی از درمان هایی است که با کاهش درد و التهاب باعث بازگرداندن عملکرد عصب خواهد شد. لازم به ذکر است انواع دردهای سیاتیک را می توان با لیزر درمانی درمان نمود.

سیاتیک چیست ؟

سیاتیک از بزرگترین و طویل ترین اعصاب بدن به شمار می رود که از مجاورت دیسک های تحتانی کمر شروع شده و تا استخوان لگن و باسن ادامه داشته و از پشت ران به ساق پا وارد می شود.

در صورت وقوع اختلال در این عصب مهم بدن ، فرد دچار درد و ناتوانی در حرکت خواهد شد.

علائم سیاتیک

  • سوزن سوزن شدن
  • درد مبهم در ناحیه باسن
  • درد در ناحیه ران یا لگن
  • درد تیرکشنده در نواحی ساق یا کف پا

لیزر-درمانی-و-درمان-دردهای-سیاتیک

درمان سیاتیک

برای درمان سیاتیک ، باید به متخصص طب فیزیکی مراجعه شود.

توجه داشته باشید که مراجعه دیرهنگام به پزشک می تواند سبب طولانی شدن فرآیند درمان شده و حتی در برخی موارد ممکن است منجر به درمان ناقص گردد.

سیاتیک ، درمان های مختلفی دارد که روش درمان صحیح باید توسط پزشک متخصص انتخاب شود.

درمان دردهای سیاتیک با لیزر

بسیاری از افراد تصور می کنند که لیزر ، دارای خطرات و عوارضی برای بدن می باشد ؛ اما باید متذکر شد که لیزرها ، هرگز خطری به دنبال نداشته و کاملا ایمن می باشند.

تنها نکته ای که در خصوص لیزرهای استفاده شده در طب فیزیکی باید به آن اشاره داشت ؛ این است که نباید به طور مستقیم به نور ساطع شده از پروب نگاه کرد.

لازم به ذکر است که در راستای پیشگیری از خطر نور لیزر برای چشم ، عینک های مخصوصی طراحی شده که به بیمار داده می شود تا در حین درمان بر چشم های خود بزند.

لیزر درمانی در حوزه توانبخشی و طب فیزیکی ، کاربردهای گسترده ای دارد و می توان از آن جهت درمان درد سیاتیک بهره برد.

البته ناگفته نماند که امکان استفاده از لیزر درمانی ؛ جهت درمان دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن ، خارپاشنه ، درد در نواحی زانو و شانه و مواردی از این قبیل نیز وجود دارد.

توجه داشته باشید که برای انجام درمان های طبی لیزردرمانی ، حتما باید به یک متخصص طب فیزیکی حاذق و مجرب که با لیزر آشنایی کامل داشته و بر نحوه استفاده از آن اشراف داشته باشد ، مراجعه نمایید.

لیزر درمانی چگونه دردهای سیاتیک را درمان می کند ؟

زمان لیزر درمانی بسته به وسعت محل آسیب دیده و درجه لیزر انتخاب شده برای بیماران مختلف ، متغیر می باشد ؛ ولی حدود ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه به محل آسیب دیده لیزر تابانده می شود.

پرتوهای نوری از میان لایه های پوست عبور کرده و در عمق دو تا پنج سانتی متری پوست نفوذ می کنند و انرژی که از لیزر خارج می شود ، جذب سلول های محل آسیب دیده خواهد شد.

نتیجه لیزر درمانی ، برطرف شدن التهاب عضلات و راه انداختن جریان خون خواهدبود ؛ در نتیجه به دنبال لیزر درمانی ، مولکول های ترمیم کننده وارد سلول ها می شوند و بافت جدید و سالم تشکیل خواهد شد و اسپاسم عضلانی برطرف خواهد شد.

هزینه لیزر درمانی

هزینه لیزر تراپی و لیزر درمانی ، با توجه به محدوده درگیر شده و تعداد جلسات درمان تعیین می شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram