ازن ، نوعی گاز است که متشکل از سه اتم اکسیژن می باشد. لازم به ذکر است که وجود اکسیژن کافی در بدن ، می تواند بسیار مفید واقع شده و در حقیقت درمانی اثربخش در راستای ایجاد تحول در سلامتی بدن محسوب گردد. ازن تراپی در حقیقت ، یک درمان جدید و سالم به منظور کنترل التهاب و ترمیم آسیب های اسکلتی عضلانی به شمار می رود. توجه داشته باشید که برای اثربخش تر نمودن درمان با ازن ، باید مراقبت های بعد از  ازن تراپی را نیز به دقت مد نظر داشت. البته پیش از آن که دستورالعمل های مراقبتی بعد از ازن را مورد بحث قرار دهیم ، لازم می دانیم شما را با نحوه کار ازن آشنا نماییم. بنابراین پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله از دکتر امیر فرزام پور ، بهترین متخصص طب فیزیکی کرج همراه باشید.

 

مراقبت های بعد از ازن تراپی - دکتر امیر فرزام پور

 

کاربردهای ازن تراپی

ازن ، امروزه در طب فیزیکی مورد استفاده واقع شده و کاربردهای گسترده ای از آن در دسترس است.

از جمله کاربردهای ازن تراپی ، می توان به درمان هدفمند موارد زیر اشاره داشت :

ازن چگونه کار می کند ؟

همانطور که پیشتر اشاره شد ، ازن در درمان بیماری های مفصلی نوعی معجزه محسوب می گردد. به عنوان مثال کاربرد ازن در درمان فتق دیسک ، بدین نحو است که با ورود ازن به بخش تخریب شده دیسک دچار فتق ؛ بافت آسیب دیده ، شروع به اکسید شدن نموده و این اتفاق به التیام فشار عصبی و متعاقبا کاهش درد کمر می انجامد. در ارتباط با درمان آرتروز با ازن نیز بهتر است بدانید که با تزریق ازن به ناحیه مبتلا به آرتروز ، روند پیشروی بیماری کند شده و با بهبود تحرک عضو مورد نظر ؛ شاهد کاهش درد خواهیم بود.

برای درمان با ازن باید به کجا مراجعه کنم ؟

برای بهره وری از ازن درمانی ، باید به کلینیک های طب فیزیکی فعال در این حوزه مراجعه نمایید. کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور بهترین متخصص طب فیزیکی کرج ، اولین مرکز ازن تراپی در کرج است که جهت درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی ( دیسک کمر ، آرتروز مفاصل و ستون فقرات ، رماتیسم ، بیماری ام اس وغیره ) پذیرای بیماران گرامی می باشد.

نکات و مراقبت های بعد از ازن تراپی

بعد از تزریق ازن ، باید یکسری اقدامات را انجام داد تا به نتایج مطلوب دست یافت.

لذا در صورت انجام ازن تراپی ، از توصیه های زیر تبعیت نمایید :

  • دو روز استراحت داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید ؛ با این کار مانع بروز اختلال در روند بهبودی و ساخت کلاژن خواهید شد.
  • برای کاهش التهاب ، به مدت ۴۸ ساعت از پدهای گرم و سپس کمپرس یخ و در انتها بالا نگداشتن موضع تزریق ( برای اندام های تحتانی ) توصیه می گردد.
  • به مدت دو هفته در رژیم غذایی خود ، روغن ماهی و مکمل های آن و همچنین پروتئین را بگنجانید.
  • چنانچه در محل تزریق ، احساس درد دارید ؛ برای کاهش التهاب و درد ، از داروهای مسکن معمولی البته در صورت تایید پزشک استفاده نمایید و از خوردن داروهایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری نمایید.
  • افراد بعد از حدود ۲ الی ۳ هفته پس از تزریق ، می توانند فعالیت فیزیکی خود را آغاز نمایند.

از مهم ترین مراقبت های بعد از اوزون تراپی زانو به موارد زیر می توان اشاره نمود :

استراحت : لازم است شما بعد از انجام این پروسه حداقل به مدت ۴۸ ساعت استراحت کافی داشته باشید. به هیچ عنوان نباید فعالیت های سنگین انجام دهید ؛ در غیر اینصورت فرایند ساخت کلاژن و بهبودی با اختلال رو به رو می شود.

رژیم غذایی : توصیه می شود حتما در رژیم غذایی خود تا دو هفته از پروتئین ها و روغن ماهی و مکمل های این ماده استفاده نمایید.

مصرف دارو : در صورتی که بعد از اوزون تراپی احساس درد داشتید ، می توانید با راهنمایی پزشک برای کاهش درد و التهاب از داروهای طبیعی استفاده نمایید. مصرف داروهای ضد التهاب و مسکن هایی نظیر ایبوپروفن و آسپرین به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

هیدراته نگه داشتن بدن : بدن بعد از اوزون تراپی به هیدراته شدن نیاز دارد از این رو باید در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید.

تقویت بدن : شما باید در دوره مراقبت های بعد از ازن تراپی بدن خود را با مصرف ویتامین ها و مواد معدنی تقویت نمایید. حتما مصرف مواد غذایی مغذی ، انواع سبزیجات تازه و میوه ها را در سبد غذایی خود قرار دهید.

درد بعد از ازون تراپی

نمی توان گفت که پروسه ازن تراپی با هیچ درد و ناراحتی همراه نیست. اما با این حال میزان عوارض و درد ناشی از آن بسیار کم است. در صورتی که این فرآیند توسط پزشک متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود ، عوارض و درد ناشی از آن به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. علم پزشکی میزان تاثیرگذاری این روش را نسبت به سایر روش های درمانی ثابت کرده است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
معصومه شکوری
معصومه شکوری
2 سال ها گذشته

چرا بعد از تزریق ازون درد بسیار شدید تو ناحیه کمر دارم

Call Now Button
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram