مراقبت های بعد از ازن تراپی

مراقبت های بعد از ازن تراپی : ازن تراپی یک درمان جدید و سالم به منظور کنترل التهاب و ترمیم آسیب های اسکلتی عضلانی استفاده می شود.

اولین مرکز ازن تراپی کرج در کلینیک تخصصی دکتر فرزام پور برای درمان بیماری های اسکلتی – عضلانی (دیسک کمر، آرتروز مفاصل و ستون فقرات، رماتیسم، بیماری ام اس و…) پذیرای بیماران گرامی می باشد.

مراقبت های بعد از ازن تراپی چیست

بعد از تزریق باید یک سری اقدامات را انجام داد تا به نتایج مطلوب دست یافت.

دو روز استراحت داشته باشید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید به این خاطر که روند بهبودی و ساخت کلاژن را دچار اختلال ننمایید.

برای کاهش التهاب به مدت ۴۸ ساعت از پد های گرم و سپس کمپرس یخ و در انتها بالا نگداشتن برای اندام های تحتانی توصیه می شود.

به مدت دو هفته در رژیم غذایی خود استفاده از روغن ماهی و مکمل های این ماده و استفاده از پروتئین را قرار دهید.

چنانچه در محل احساس درد دارید برای کاهش التهاب و درد از مواد و دارو های طبیعی طبق دستور پزشک استفاده نمایید و از خوردن دارو هایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری نمایید.

فرد بعد از حدود ۲ الی ۳ هفته می تواند با دقت کافی فعالیت فیزیکی خود را آغاز نماید.

مراقبت های بعد از ازن تراپی

نتیجه درمان ازن تراپی

نتیجه درمان ازن تراپی با توجه به ساییدگی و سطح آسیب و قابلیت بهبود متفاوت می باشد.

میزان غلظت گاز که تزریقی می گردد و تعداد جلسات درمان  در هر فرد متفاوت می باشد.

ممکن است یک شخص به یک یا دو جلسه درمان ازتراپی نتیجه بگیرد اما فرد دیگر به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد.

به طور کلی بعد از اولین جلسه درمان، پزشک با تحلیل نتایج آن یک جلسه درمان قادر به تخمین دقیق میزان جلسات برای بهبودی خواهد بود.

دکتر امیر فرزام پور

متخصص طب فیزیکی _ بیماری های عضلانی و اسکلتی