درمان خار پاشنه با لیزر درمانی

درمان خار پاشنه با لیزر درمانی : خار پاشنه ، معمولا در اثر فشارهای ناشی از اضافه وزن حادث می گردد. البته عوامل دیگری اعم از افزایش سن ، کشیدگی رباط ها و عضلات پا ، استفاده از کفش نامناسب ، انجام فعالیت زیاد بخصوص در ورزشکاران ، بیماری دیابت ، ایستادن به مدت طولانی بر روی یک پا و غیره نیز در به وجود آمدن خار پاشنه موثر می باشند.

به طور کلی زمانی که صفحه عمودی بدن ، تحت فشار زیادی قرار بگیرد منجر به تشکیل نقطه ای موسوم به نقطه فشار در پا می شود.

بدن در این نقطه ، شروع به نشت کلسیم می کند و این اتفاق منجر به ایجاد استخوان سازی نادرست در زیر استخوان پاشنه پا شده و خار پاشنه تشکیل می گردد.

علائم خار پاشنه

وجود خار پاشنه ، سبب ایجاد فشار زیادی به بافت نرم موجود در اطراف پاشنه پا شده و از این رو باعث بروز التهاب و درد در نواحی کف پا ، پاشنه و ساق پا می شود و در صورت ایستادن و راه رفتن زیاد این درد شدت می یابد.

درمان خار پاشنه با لیزر درمانی

درﻣﺎن ﺧﺎر ﭘﺎﺷﻨﻪ

جهت کاهش علائم خار پاشنه و درمان آن ، در ابتدا مصرف داروهای ضد التهابی برای بیمار تجویز می گردد.

همچنین استفاده از پدهای ژله ای مخصوصی در داخل کفش نیز از دیگر توصیه هایی است که در مراحل ابتدایی درمان به بیمار توصیه می شود.

درمان خار پاشنه با لیزر

درمان خار پاشنه با لیزر درمانی ؛ مؤثرترین درمان برای التهاب تاندون است ، چرا که جریان خون رسیده به محل آسیب مزمن یا حاد را تحریک می کند.

لازم به ذکر است که در پاره ای از موارد ممکن است خار پاشنه دردی به همراه نداشته باشد ، دلیل این اتفاق ناشی از آن است که زاویه خار پاشنه در حالتی است که بافت نرم را تحت فشار قرار نمی دهد و بنابراین فرد احساس التهاب و درد نخواهد داشت.

اما در مواردی که فشار وارده به بافت نرم تشدید شود می تواند سبب ایجاد زخم و التهاب در آن ناحیه گردد.

در چنین شرایطی ، نیاز به برداشت فشار از روی بافت نرم ضرورت می یابد ، لذا در صورت عدم پاسخگویی داروهای ضد التهاب که در ابتدایی ترین مراحل درمان تجویز می شوند ، در این مرحله می بایست درمان های فیزیوتراپی نظیر لیزرتراپی یا همان لیزر درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

برای درمان خار پاشنه با لیزر درمانی ، به منظور کاهش درد و التهاب و همینطور ترمیم بافت آسیب دیده از لیزر با توان کم یا توان بالا استفاده می شود.

این روش درمانی با هدف رفع کامل درد و درمان بیماری غالبا نیاز به ۸ – ۵ جلسه درمانی دارد.

قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
مجید
1 سال گذشته