فواید طب سوزنی

فواید طب سوزنی : طب سوزنی در طب سنتی چین ، یکی از مهم ترین و پرکاربردترین شاخه های درمانی می باشد. طب سوزنی ، از طریق سوزن های بسیار نازکی که وارد نقاط حیاتی و استراتژیک بدن می شوند جهت درمان اندام های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

پزسکان طب سوزنی بر این باورند که چنانچه مسیر حرکت انرژی مسدود شده و تعادل آن به هم خورده باشد فرد دچار بیماری می گردد و طب سوزنی منجر به باز شدن مسیر مسدود شده و برقراری تعادل انرژی در بدن می شود.

فواید-طب-سوزنی

فرآیند طب سوزنی

پزشک متخصص ، پس از مشخص نمودن نقاط مسدود شده بدن یا اصلاحا بلوکه شده که باعث ایجاد بیماری شده اند ، سوزن های مخصوص را در پوست فرو می کند ، البته با توجه به تفاوت هایی که در تکنینک های هر پزشک وجود دارد زمان انجام این کار در حد چند دقیقه است و تعداد جلسات درمان نیز به نظر پرشک متخصص بستگی دارد.

کاربرد طب سوزنی

از طب سوزنی در درمان بیماری های مختلفی استفاده می گردد. از طب سوزنی می توان به عنوان یک روش درمانی کامل یا روشی درمانی همراه با درمان های دیگر استفاده کرد. موارد زیر نمونه هایی از کاربرد طب سوزنی می باشند :

• درمان اختلالاتی که در اثر سکته مغزی ایجاد شده اند
  • درمان انواع سردرد مانند میگرن
  • درمان مشکلات ناشی از قاعدگی
  • درمان دردها ناشی از گرفتگی و انقباض عضلات
  • درمان بیماری آسم
  • درمان یبماری فیبرومیالژیا
  • درمان کمر درد
  • درمان آرتروز با طب سوزنی
  • درمان اعتیاد به مواد مخدر
  • کاهش درد زایمان
  • درمان و کاهش درد دندان

مزایا و فواید طب سوزنی

• در صورت استفاده درست روشی ایمن محسوب می شود.
  • اثرات جانبی بسیار کمی دارد.
  • جهت کنترل دردهای مختلف کاربرد دارد.
  • می تواند به عنوان یک درمان ترکیبی همراه با درمان های دیگر به کار رود.
  • برای درمان بیمارانی که با داروهای مسکن بهبود نیافته اند ، روشی مناسب می باشد.
  • همچنین برای درمان بیمارانی که به مصرف داروهای مسکن علاقه ندارند ، می تواند مثمر ثمر واقع شود.

این نکته لازم به ذکر است که استفاده از طب سوزنی در زنان باردار خطرناک بوده و توصیه به این کار نمی گردد.