روش درمانی پی آر پی

امروزه می توان از روش درمانی پی آر پی که حاوی سرم غنی ‌شده از پلاکت می‌باشد از طریق بهره گیری از توان بیولوژیک بدن ، به منظور ترمیم بدن در مقابل آسیب ها اقدام نمود.

پلاکت‌ متشکل از مواد رشدی و ترمیمی فراوانی می باشد که تزریق مقادیر غنی‌ شده آن منجر به افزایش تعداد سلول ‌ها و در نتیجه بهبودی و ترمیم بافت آسیب دیده خواهد شد. این روش درمانی به ویژه در  درمان آسیب دیدگی لیگامان های زانو موثر می باشد.

کاربرد روش درمانی پی آر پی

این روش درمانی ، کاربردهای بسیاری جهت درمان بیماری های مختلف دارد که عبارتند از :

• درمان بیماری آرتروز زانو
  • درمان آرتروز مچ پا
  • درمان صدمات رباط‌ زانو
  • درمان صدمات منیسک
  • درمان التهابات
  • درمان دردهای آرنج
  • درمان دردهای مزمن شانه
  • درمان تاندونیت های شانه
  • درمان خار پاشنه

روش درمانی پی آر پی

مزایای روش درمانی پی آر پی

از مزایای روش پی آر پی ، می توان به کم تهاجم بودن ، اثربخشی بالای آن جهت ترمیم آسیب بافت ها ،  ، روند رو به افزایش استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها و عدم نیاز به جراحی در درمان برخی بیماری ها ، کوتاه بودن دوران نقاهت این روش درمانی در مقایسه با روش های جراحی و نهایتا نتایج موفقیت آمیز آن اشاره نمود.

در این روش درمانی ، به دلیل استفاده از سلول‌ های خود بدن در ترمیم بافت‌ های آسیب دیده میزان خطرات و عوارض احتمالی کاهش می یابد.

PRP چگونه عمل می‌کند؟

تسریع روند بهبودی در بافت های آسیب دیده ، به دلیل افزایش فاکتورهای رشد در این روش درمانی امکان پذیر می باشد.

در درمان آرتروز و سایر دردهای زانو می توان پی آر پی را را همراه با بی حس کننده‌ موضعی در محدوده آسیب دیده تزریق نمود. پس از انجام تزریق ممکن است بیمار درد ناچیزی احساس نماید و این درد به مدت یک الی ۲ هفته استمرار یافته و حتی تا حدودی تشدید گردد ، جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا پس از گذشت این مدت فرآیند بهبودی بیمار آغاز شده و درد تسکین می یابد.

مراقبت های بعد از روش درمانی پی آر پی

• پس از درمان ، انجام فعالیت های سبک ورزشی امکان پذیر می باشد.
  • پرهیز از فعالیت های سنگین بدنی به مدت حداقل ۶ هفته و استراحت کافی در این مدت
  • انجام فیزیوتراپی به مدت ۶ هفته ، طبق تجویز پزشک متخصص طب فیزیکی

نتایج روش درمانی پی آر پی

فرآیند بهبودی در این شیوه درمانی ، به مدت ۲ الی ۶ هفته پس از درمان آغاز شده و به مدت ۶ الی ۹ ماه بعد نیز ادامه می یابد.

• 17 + 2 =